Uppehåll ...

Jag tog två dagars ledigt....hoppas ni
inte misströstar.
Nu får jag sätta fart. Med vet jag inte..än
.
Förresten så var tårtan god.
vi har ätit tårta i tre dar så vi är nog lite trötta
på den... fast att den var god.
Vi har tagit det lugnt och bara slöat framför TV:n
de sänder så gulliga filmer vid denna tid på året.
Här knäcks det nötter, äts knäck och det slinker
ner mumsig marsipan.
Nu är även brunkålen, prinskorvarna, köttbullarna
och risgrynsgröten uppäten.
Inte konstigt att man bara sitter i soffan och pustar.
.
Det får bli lamm kotletter till middag ikväll istället.
Återkommer med bild på detta senare.
.
Vi hörs
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: ingrid

En till som äter brunkål.. Är nog mer vanligt i Skåne än här egentligen. (Mamma var från Skåne)Här blir det kalkonrester idag.. Kram

2009-12-26 @ 14:16:27
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Trolda

"Sitter och pustar i soffan..." ;-) ja visst GÖR man...puha! Men idag har det iallafall blivit en härlig PROMENAD - och DET var skönt! NU blir det till att pusta i soffan med en BOK =D



Trolda - önskar GOD FORTSÄTTNING! =D

2009-12-26 @ 14:20:29
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Gun

Vad mysigt ni verkar ha haft. Det är klart man inte hinner blogga som vanligt när det är jul. det är samma sak för mig, men det gör inget tycker jag.

Gopd fortsättning!:)

2009-12-26 @ 14:35:33
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0