Damernas detektivbyrå

Har läst denna bok nu.

Jag blev uppmanad att läsa denna bok av Alexander Mc Call Smith och den heter Damernas detektivbyrå.
Den är helt klart annorlunda bok, jag blev lite tveksam efter jag läst första kapitlet, och tänkte vad är det för en bok jag fått i handen, Jag fortsatte att läsa och den blev bara bättre och bättre.
Så jag får säga att den var helt klart läsvärd. Om jag ska ge ett betyg så blir det en 4 av 5 möjliga.
Den utspelar sig i Afrika och hur människorna lever där.
Damen ifråga löser sina uppdrag lite annorlunda. Hon är finurlig helt klart, ingen vanlig deckare.

Kommentarer
Postat av: erica

:-) HA HA det var inget tokigt betyg trots denna enorma tveksamhet! Jag vet att min deckarsmak inte är samma som din,;-) Nu får vi se vad det blir härnäst. Jag sitter på jobbet nu och ska läsa den sista Agatha Christie boken, sen har jag läst alla. :-(

2009-02-20 @ 22:14:13
Postat av: Bella

Jag tyckte den var halvbra inte helt topp men kul ändå att läsa.

2009-02-20 @ 22:47:24
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0