Melodikrysset nr. 6

Hade icke tid att blogga igår. Det var en hel del igår.
Så nu får jag sätta fart.

Nu är det melodikrysset nr.6 som gäller
då börjar vi.

Första uppgiften var att komma på sista ordet i titeln. Så på L10 ska sand in för låten hette "Guldet blev till sand".

Nästa var en ung kille som sjöng "Dance"  och det var Darin. På V13 ska Darin in.

En känd skådespelare sjöng en visa och skådespelaren har ett dubbel förnamn som ska in på V7 och det är Ernst-Hugo
Hans efternamn ska in på L1 Järegård.

Nu var det att komma på ett yrke "Ålefiskarens vals" så det får bli Ålfiskare på V9.

En fransk poet Léo Ferré handlade det nu om Jan Malmsjö har sjungit hans sång "Snurra min jord"
På L5 Snurra.

Ett nytt yrke Cecilia Lind vill vål bli kysst av Fredrik Åkare. L8 blir åkare.

Ett grupp namn med Ola Salo som front figur. På V12 ska Ark in.

Nu hörde vi "Nej se det snöar" och då handlar det om snö. Så på V5 blir det snö.

En dubbelfråga En gamal tv serie (svensk 1976). "Ärliga blå ögon" hette den. På V2 Ärliga och L6 Ögon.

Vem har skrivit musiken till "Musik ska byggas utav glädje". Jo Lill Lindfors. På L3 ska det stå Lindfors.

Lisbeth Jagedahl sjöng en Roy Orbison låt och det var "You got it" Mitten ordet ska in på L4 Got.

Nu till en svensk kompositör., nu blev det svårt för mig, jag kan inget om klassisk musik
andra halvan av hans dubbla förnamn ska in på L11 och jag gissar på Erik. Det finns en författare som heter Lars-Erik Larsson och då stämmer Erik. Det är bra att man kan höra melodikrysset en gång till på datorn.

En färg stark artist och det var Pink så på V11 ska Pink in.

Sista uppgiften var det Lars Ros som spelade och det skulle handla om en sorts  sådan och
"Cocktail for two" handlar om drinkar eller hur. Sista ordet på V15 blir drink.

Nu kan vi skicka in lösningen för denna gång.



Har fått påminnelse att jag stavat Ernst-Hugo Järegård fel. Nu är det tillrättat. Stort Tack
Bra att ni är med.

Kommentarer
Postat av: biskoppen

Ernst-Hugo stavar sitt efternamn med J.

På min blogg länkar jag till några till som publicerar melodikryssvar:http://blogg.expressen.se/hallandsbloggen/entry.jsp?messid=468553





Postat av: Christin

Ja, denna veckan var krysset rätt så lätt.

2009-02-09 @ 10:29:41
URL: http://stinslillavarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0