Melodikrysset nr 8 2009

Nu har det blivit lördag igen, veckorna försvinner så fort tycker jag eller det är jag som börjar bli gammal, nej det kan väl inte vara på det hemska viset. Nej nu måste jag koncentrera mig.
Anders Eldeman ställer frågorna och jag försöker att svara på dom.

Här kommer mitt förslag på svaren

Första uppgiften var "Ring Ring" bara du slog en signal av ABBA skriv ring ring på V6.

En tv signatur vad hette den på svenska? Från djurriket. Fåglarna. Skriv Fåglarna på L5.

Nu sjöng Sofia Karlsson "Jag Väntar" vid min mila. Vem har skrivit dikten ? Jo Dan Andersson. Så Dan in på V8.

Nya stora stadens storband spelade "Ovan där" Det lilla ordet där ska in på L8.

Dubbel fråga En svensk sångerska sjöng "What have I done" det var Anna Ternheim. Skriv Anna på V12
och Ternheim på L1.

Spotnicks spelade "Gamle Svarten" och Svarten är en häst. Skriv hästar på V7.

En klassisk gammal saga som blivit tecknad film är Törnrosa så Törnrosa ska in på L3.

En känd svensk sångare som sjöng "Kom tillbaks" Det var Sune Mangs. Hans förnamn ska in på V9 Sune.

En musical. Sound of music. Den såg jag flera gånger. Det lilla ordet of ska in på V4.

En riktig svensk idol vinnare. Daniel Lindström sjöng "Saturday night". Lindström in på L2.

Nu blev det bullfest för hela slanten, och huvudingrediensen i bullar är mjöl. så skriv mjöl på V10.

Nu hörde vi Jim Reeves, han sjöng "I love you because" Hans förnamn ska in på L11 Jim.

Sista uppgiften för dagen. Vi hörder "Some where over the rainbow" Det var lilla Connie Talbot som bara är 6 år gammal
Hennes efternamn ska in på V1 Talbot.












 
Hoppas att det blev rätt denna gången.

Kommentarer
Postat av: Helena

Jaha, här fanns svaren. Så bra. Jag hinner aldrig lyssna på det.

Visst är den lilla flickan duktig.

Ha en bra lördag.

2009-02-21 @ 12:19:46
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: Petra

Du fick upp det tillslut! :) Teknikens värld är inte så rolig alltid!

2009-02-21 @ 12:27:28
Postat av: Lena

Du har jobbat bra igen med melodikrysset.

Ha en bra helg

2009-02-21 @ 14:03:01
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0