Melodikrysset nr.9 2009

Phu vilken pärs, som vi har jobbat med detta kryss, det var i svåraste laget för mig. Jag var på väg att ge upp men då kommer "lilla gubben" till min räddning, han har hjälpt mig.

Så här blev det.

Första uppgiften var vem som sjöng "Jag tror på människan" Det var Tommy Nilsson så skriv Nilsson på L2

Nästa låt var svår det var en Evert Taub visa. Efter lite letande så kom vi fram till att låten heter "Möte i Monsunen"
V1 ska det stå monsunen.

Nu blev det en dubbelfråga en som jag gillar mycket, jag förknippar det med sommar och den heter "Visa från Utanmyra"
av Georg Riedel.
så ordet visa ska in på V8 och ordet utanmyra ska in på L3.

En 80-tals sångerska från Tyskland som sjöng "Maria Magdalena" var Sandra. På V10 ska det stå Sandra.

Evert Taub igen "Den glade bararen" han hanterar deg. Lilla ordet deg in på L11.

Vem sjunger "Regn i Rio" jo det gör Lisa Nilsson.  Hennes förnamn Lisa in på V9.

En Madonna succé "Like a virgin" . Virgin in på L8.

Nu har vi gjort hälften

Andra halvan börjar vi med en dubbelfråga och det var vem har skrivit låten "Visa vid vindens ängar" Det har Mats Paulsson gjort. Något som är i rörelse är en tyllgardin. Mats Paulssons initialer ska in på V7 MP och tyllgardin ska in på V13.

En norrlänska som blivit bästa kvinnliga artist 2004 är Lisa MIskovsky hon sjöng "Another shape of my heart"
Hennes efternamn ska in på L1 Miskovsky.

En känd melodi "Min soldat någonstan i Sverige"  i plural blir det soldater på V5.

Benny Andersson skrev en låt till Anni Frid och låten heter "Min egen stad". Ordet egen ska in på L4.

Nu hörde vi sången "you" med Bosson = (Staffan Olsson). Bosson skriver vi på V6.

Sista uppgiften för idag Vad kallas stycket populärt ? Jag kom att tänka på Beppes godnattstund. Jag fick gå det hållet och då kom ordet air upp och det kan ju stämma Air in på L12.



Jag tog Anni Frid´s låt "Min egen stad" som dagens avslutning på
melodikrysset.

Hoppas ni får nytta av detta

Ha en fortsatt trevlig lördag.






Kommentarer
Postat av: Nickan

Är ett måste! Jag tycker det är roligt att lösa också! Underbart att börja lördagen med! Ha dè

2009-02-28 @ 23:27:49
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Ia

Inte en chans att man missar krysset!!



I lördags var det lite problem med Fridas...men..med lite hjälp från vännen på Gotland så löste det sig!!!



Har Du vunnit nån gång...vi har inte!

2009-03-04 @ 21:16:46
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0