Plopp kakor

Vi har gjort "Plopp kakor."
Vi har följt anja72´s (annica) recept som finns på hennes blogg.

Vi tog fram en matberedare
och la 100 gr smör i
och 1 dl socker  som vi blandade riktigt väl.

När det var gjort det så tog vi
2 msk sirap
2 tsk vanilj socker
2 msk kakao
2 dl vetemjöl och
1 tsk bakpulver
allt detta hällde vi i smör och socker blandningen
och körde med matberedaren lite till så att allt blev blandat väl.
Under tiden tog vi fram plopp choklad och hackade i mindre bitar
och detta hack hällde vi ner i matberedaren och körde två varv till.

Därefter så tog vi upp degen och gjorde två delar som blev två längder som blev tillplattade. Nu åkte de in i en 175 grder varm ugn i 10 min. Tag ut och skär längderna i lagom sneda bitar innan dom har svalnat.
Nu varnade hon oss för att smaka på dessa godbitar innan dom hunnit svalna och det gjorde hon rätt i, för dom var delikata.

 http://anja72.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: Petra

Låter gott! Jag och fredrik ska göra socker kaka med min nya bakform på torsdag! :) Den är i form ev en ros eller ett lok med vagnar! :) hälsa han det!

2009-02-03 @ 19:47:01
Postat av: Petra

Låter gott! Jag och fredrik ska göra socker kaka med min nya bakform på torsdag! :) Den är i form ev en ros eller ett lok med vagnar! :) hälsa han det!

2009-02-03 @ 19:59:35
Postat av: Erica

Hjälper kakorna till att hålla formen på kroppen?!

;-)

Den blir sådär rund och god! HA HA HA

2009-02-04 @ 09:36:45
Postat av: elena cn

Haha! jag trodde att det var ett uttalsfel och att det egentligen skulle vara "kroppkakor". är jag läste receptet ordentligt fattade jag:) PLOPP!!

2009-02-04 @ 22:04:41
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0