Arg och upprörd

En av mina nya blogg vänner har fått en tråkig eller som hon själv säger en trist kommentar, rena mobbingen säger jag. Hur ska vi vuxna kunna lära barn och ungdomar att inte mobba varandra, när vuxna beter sig som ouppfostrade människor. FY... och åter ..FY...
Min blogg vän har inte bett om en sådan kommentar, hon bara delar med sig av sin vardag.
Vi är alla olika, vi tycker olika, vi känner olika och vi tror olika, men vi måste respektera varandra för det.
Man sårar inte andra människor bara för att vi tycker det är kul.
Vi är 9 miljoner mäniskor i Sverige och vi har säkert lika många synpunkter och det ska vi ha också ha tycker jag.
Om man retar sig på någon , blunda och titta på något annat, inte säga något dumt så att man sårar någon annan.
Till den personen som gjorde denna kommentar säger jag som Ronja ...TVI DEJ ...TVI DEj...
Vi ska stället ta hand om varandra, ta hänsyn och visa respekt. Livet är rent för skört, för vi vet inte vad morgondagen har att ebjuda.
Nej tänk positivt
Det var detta om detta
Nu närmar vi oss våren med stora steg, dagarna blir längre och längre, HÄRLIGT!!!!!
Snart kan vi slänga halsduken,mössan och vantarna. Ännu härligare!!!!!


I kväll är det dax  att simma igen ....Jiiipiii.......
Jag ser fram emot ikväll.....

Kommentarer
Postat av: Christin

Får helt enkelt instämma! Otroligt bra skrivet!!!

2009-01-29 @ 16:12:20
URL: http://stinslillavarld.blogg.se/
Postat av: svägerskan

Alla har rätt att vara den de är, det håller jag helt o fullt med om. Man måste leva sitt eget liv. Jag inte att man ska utnyttja de som är snälla eller svaga. Jag vet inte vad det stod i inlägget, men man måste respektera varandra. Ses på simningen!!

2009-01-29 @ 16:28:56
Postat av: svägerskan

Alla har rätt att vara den de är, det håller jag helt o fullt med om. Man måste leva sitt eget liv. Jag inte att man ska utnyttja de som är snälla eller svaga. Jag vet inte vad det stod i inlägget, men man måste respektera varandra. Ses på simningen!!

2009-01-29 @ 16:30:01
Postat av: Svägerskan

Vet inte vad det stod i inlägget men alla människor ska mötas med respekt. Man har rätt att leva sitt eget liv. Man ska inte utnyttja snälla o svaga. Ses ikväll!

2009-01-29 @ 16:33:51
Postat av: ERica

Håller med. Om man inte har något positivt att säga så kan man ju vara tyst. Det försöker jag tillämpa och det borde gälla på nätet med. Tänk om alla var likadana och tänkte likadant, vad tråkigt!! Kram på dig

2009-01-29 @ 17:34:45
Postat av: Junitjej

Jag antar att det är om den kommentar jag fick, som detta inlägg handlar om. Så gulligt av dig att skriva ett inlägg om det! Tack för alla snälla och trevliga kommentarer jag får av dig!

2009-01-29 @ 18:16:17
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Anonym

Håller med dig! tycker man inte som den i bloggen kan man faktiskt hålla tyst. Eller skriva det på ett sät som inte sårar.... =)

2009-01-29 @ 19:28:53
Postat av: Anonym

2009-01-29 @ 19:29:08
Postat av: johanna

Håller med dig! tycker man inte som den i bloggen kan man faktiskt hålla tyst. Eller skriva det på ett sät som inte sårar.... =)



ber om ursäkt, glömde länken i första och sen fummla jag och skicka ett tomt!

2009-01-29 @ 19:29:47
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Lena

Bra inlägg. Vi ska vara rädda om varandra.

2009-01-29 @ 21:02:29
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: elena cn

Jag har den inställningen att jag inte hånar eller skriver något dumt om någon i min blogg och jag skulle absolut inte skriva någon elak kommentar till någon. Det är ju bara att tänka sig in i hur det skulle känns själv om någon var otrevlig. Empati och sunt förnuft! Det har blivit alldeles för lätt att bara klampa in hos någon och vara elak...

2009-01-29 @ 21:18:33
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Linus

Hej Ingrid!



Det var ett par fåglar som viska i mitt öra och rekommendera denna otroligt populära & trevliga bloggen :)



Gillar dina inlägg och det du skriver om och kan inte mer än att hålla med för fullt angående nämnda ämne om åsikter & respekt. Ingen som tvingas till att läsa eller hålla med och bör därmed inte behöva vräka ur sig spydigheter som mer eller mindre oftast resulterar i personangrepp.



Precis som du skriver så är det nästa skrämmande hur många människor beter sig i dagens samhälle, ungdomar såsom vuxna.



Som jag ser har du varit igång och bloggat en tid nu medans jag själv mer eller mindre precis har kommit igång! Ja hör och häpna, även denna har börjat blogga :)



Jag hoppas att allt är bra med dig och hela familjen. Hälsa Bamse från mig!



Kika gärna in och lämna en kommentar på min blogg :)

Ha en fortsatt trevlig kväll och även en trevlig helg!



-Linus

2009-01-29 @ 22:09:34
URL: http://linusleandersson.blogg.se/
Postat av: Snurrtant

Så otroligt onödigt att göra så.

Det verkade som om personen ifråga bara surfar runt på olika bloggar för att vara elak och provocera folk... Verkligen trist att det finns såna människor.

Egentligen ska man inte ta åt sig, men det är ju svårt förstås.



Ibland kan man ju misstolka inlägg, eller uppfatta det fel eftersom en stor del av kommunikationen uteblir när man skriver, tex kroppsspråk och tonläge. Men kommentar som jag tittade på var ju ett direkt påhopp och dessutom riktigt elak.



Fy skäms på människan!

2009-01-30 @ 13:06:31
URL: http://snurrtant.bloggagratis.se
Postat av: Nickan

Jag fattar inte att man över huvudtaget måste skriva något negativt till varandra! Jag har en blogg som jag oftar inte delar uppfattning med men då låter jag bli att ge någon kommentar, eller låter bli att kommentera inlägget, för det är väl blogginnehavaren som bestämmer vad som ska stå och vad denne vill tycka! Kan ändå inte låta bli och läsa! Jag behöver väl inte göra min stämma hörd överallt! Man ska ta sig själv på lagomt stort allvar! Ha dè

2009-01-31 @ 16:30:35
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0