Melodikrysset 2

Har tydligen varit något trassel med bloggen för jag har inte kunnat komma fram men nu är det visst bra med allt igen.Redan ny lördag och ett nytt kryss som ska lösas.

På V1 hörde vi en sång som inte var så bra "I can´t stop loving you" med Ingvar Oldsberg. Hans efternamn passar in
V1 alltså Oldsberg.

Ett flicknamn som ska in på L2 Det var "Dagny" av Ove Thörnquist. Dagny på L2

En fråga om en svensk dubbel vinnare Marcus Fagervall sjöng "Close but no cigar" Hans efternamn Fagervall ska in på V6

En låt som man förknippar med Cornelis Vreeswijk det är "Brev från kolonien". Hur bor barnen där jo i Baracker
baracker in på L3

Nu blev det musikal. Mary Poppins med Julie Andews hon sjöng spoonfull of sugar. efternamnet ska in på V10 allstå Andews

Nu var det smeksam musik och frågan var kompositörens efternamn, här är jag osäker men tror att det är
Offenbach. Så Offenbach in på L1

En dubbel fråga L11 Din och V12 Hand

Vi hörde en engelsk version av Hasse och Tages 88 öres revyn där de sjöng en sång om "Ett glas Öl" Öl in på L5

En säsongs aktivitet man rör sig över sådana underlag och i plural L9 blir Isar

Vilken grupp sjöng "Johanssons boogi boggi vals" Jo Real Group. Real in på L4 och Group på V13

Nu en amerikansk kill grupp N-syns sjöng "This I promis you" Detta fick jag leta efter för detta kunde jag inte
N-Sync in på V7

Bosse Parnevik imiterade Beng Bedrup som pratade om svensktoppen. Bedrup i på L8

Ingmar Nordströms spelade "Nu möts vi igen" En svensk tv serie tydligen som vi ska komma på Igen in på V9

Detta var allt för denna gång.




Kommentarer
Postat av: Sarah

ÄLSKA melodikrysset!=)

2009-01-11 @ 11:50:19
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: Erica

Det var lite svårt denna gången tyckte jag men det är ändå roligt. Löste det i bilen på väg upp till Fbg./ERICA

2009-01-12 @ 08:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0