Semesterplaner

Får nog börja planera vår semester som ska bli här i Sverige i juni.


Vi ska köra med husbilen till Nordkapp som ligger så långt man kan komma i Norden. Då är vi i Norge uppe vid Ishavet.
Det är ganska många mil dit 187mil först och främst, därefter måste vi in i Finland för att komma upp till Nordkapp i Norge och det blir några mil till. Vi vill se midnattssolen.


Vi får börja i Tomelilla på Österlen.


Det ska bli spännande. Nu är frågan "vilka platser ska vi stanna vid, vilka städer är mest intressanta"?
Eftersom vi inte har obegränsat med tid utan  bara 10 dagar och vi ska tillbaka också.
Har tänkt att föra en rese dagbok över vår resa så alla kan se var vi är någonstans och vilka platser som vi stannar på.
Har någon några tips om vad vi inte får missa på vägen upp eller på vägen hem.

Kommentarer
Postat av: Christin

Vet ju inte riktigt vilken väg ni ska ta upp men skulle vilja tipsa om Örebro, om ni inte varit här tidigare. Flyttade hit i maj och har snart lärt mig hitta. En fika i gamla Wadköping från 1800-talet är aldrig fel en sommareftermiddag. Trevlig kväll. Ha det!

2009-01-14 @ 22:29:57
URL: http://stinslillavarld.blogg.se/
Postat av: vivan

Hej Ingrid!

vad kul att du hittade min blogg,och vad kul att jag hittar en Örebroare med, som har kommenterat din blogg!

Naturligtvis önskar jag att du stannar til vid vätterns pärla Askersund,och tar en kopp kaffe eller en bit mat nere vid vår mysiga hamn.

På min blogg fins det en hel del foton från min hembyggd!

Välkommen åter till min blogg!

Får jag länka dig,så du kanske får fler tips om rastställen???? kramen!

2009-01-15 @ 20:08:50
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0