Kilpisjärvi

Nu bar det nerför igen och det gick mycket fortare ner än upp
jag undrar varför.........hm
Vi valde en annan väg och det var genom Finland för nu ville vi se
Kilpisjärvi där treriksröset inte ligger så långt ifrån.

Nu blev landskapet ett helt annat.

Gränsen till Finland. Om det var slingriga vägar till Nord Kap så var det
helt annan väg nu.

Raka vägar så långt ögat kan nå och när vi kom över nästa backe
så var det en ny racksträcka.
Här står jag och har bara Könkämäälven bakom mig och sen ser man Sverige.

Sverige i bakgrunden en härlig känsla.

Det gick inte att komma ut till treriksröset vandrings leden gick det inte att gå på.
och båtturen satte inte igång förrän om en månad men vi har varit så nära man
 kan i alla fall. Så vi styrde kosan hem till Sverige igen.

Kommentarer
Postat av: åsa

Den resa som ni gjort (gör) har maken och jag bestämt att vi också ska göra, det får bli när han kan ha en längre sammanhållen ledighet och vi kommer att njuta, jag lovar!

Jag älskar naturen i norra delen av Sverige och människorna också, gillar det där lite "karga"...

Kör försiktigt!

Ha dé!/Kram

2009-06-13 @ 11:23:23
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Anki N

Vilken härlig resa o vilka underbara bilder. Blir allt lite avvis här....oj oj.

Hoppas resan även fortsättningsvis blir toppen o kul.

Kramiz Anki N

2009-06-13 @ 19:20:33
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Micke

Vilken tripp.

Men välkommen tillbaka till gamla Sverige igen.

Ta det försiktigt på vägarna.

Kram Micke.

2009-06-13 @ 20:27:43
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Så roligt det måste vara att åka så där och se så mycket av vårt avlånga land.

Och det är ju så vackert i norr.

Treriksröset måste vara så intressant att se, där tre av våra nordiska länder möts allra längst upp i norr.

Och säkert en speciell känsla att stå där och att åminstone varit så nära.

Ha en fortsatt härlig tid med härliga färder.

Kram



2009-06-13 @ 20:28:13
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0