Melodikrysset nr. 26. 2009

Äntligen så kan jag lyssna på melodikrysset för jag
har jobbat idag till kl. 13,00 och därefter så tog jag en kopp kaffe
och pustade ut en liten stund.

Vi börjar med V1 ett gruppnamn? Det var Gyllene tider
som spelade "juni, juli, augusti. Gyllene tider på V1.

En trippel fråga Det var Ted Gärdestad med "Jag vill ha en egen måne"
Ted in på L5. Gärdestad på L1 en på V7.

Mats Rådberg och Rankarna spelar "Peta in en pinne brasan"
den man som skrivit låten heter Ewert Ljusberg.
Ewert in på L4.

Film musik "Hatari" och låten var "Baby elephant walk"
vi skulle skriva in djuret i flertal så elefanter på V9.

En dubbel vem sjunger ? Jo det var Malena Ernman med sin "La Voix"
så skriv Malena på V16 och Ernman på L3.

Ulrick Neuman spelar "Kärleksvals" och den börjar
som en sträng på gitarren så det lilla ordet som på V14.

Halv lek och lite nyheter.

Nästa kryss adress var L2. Bamse illustrerar en låt "Lille Lurvas"
men egentligen så är det Martin Stenmarck som sjunger "Las Vegas"
Las vegas in på L2.

Nu blir det V6 vad heter melodin? Jo den heter "Rosen" och man
förknippar den med Arne Qvick så ordet rosen in på V6.

Nu frågar han om vilket material som låten förknippas med?
Det var "Nu ska vi skörda linet idag" materialet är lin så Lin in på V10.

En TV serie frågas det om nu och det var "Ärliga blå ögon"  som
sjöngs av Doris och TV serien hetter "Ärliga blå ögon"
Ärliga på L8.

Nu blev det en trippelfråga.
Vi ska skriva in hela titeln utom sista ordet.
"Du är min man" heter låten. du på V15 är på V8 och min på V13.

Näst sista frågan en melodifestival låt. Nu var det Helena Paparitzou
som sjöng sin "My number one"  Hennes förnamn Helena på L12.

Sista frågan för idag och det blir V11. första ordet i titeln och
låten heter "Tea for two" så då blir det Tea på V11.


Avslutar med denna sången
Hej svejs

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Kikar in för att önska dig en jätte fin lördag! Kram Madeleine

2009-06-27 @ 21:08:36
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0