Telefon kö

Ringde till transport styrelsen dom som har hand om
vägtrafik skatt.
Hamnade i en telefon svarare som skulle förstå
vad man sa....vilket skämt.... jag småler.
Då smålog jag inte det ska jag uppriktigt säga.
Jag skulle uppge mitt ärende och jag sa  "skatt"
Då säger datorn "sa du skatt"
- ja  ... sa jag
uppge ditt regristrerings nr.
och jag började med att säga olika namn
nu började strulet..........
när jag sen sa siffror så blev det ännu mer problem.
till slut så nästan skrek jag i luren så frustrerad
blev jag.
Då säger datorn ....du blir kopplad till en handläggare.
Skönt tänkte jag.....
Handläggaren presenterade sig och undrade vad
jag hade för ärende.
Jo jag hade betalat ju min skatt så att ni hade pengarna i
fredags för  ......!!!
då säger hon ...har du en moped
- ?? nej ????  det har jag inte.....
men du har ju uppgett    BEB 175 som reg nr.
- Nej jag sa .......!!!!
- Ah ... nu kom ditt namn upp.. ja du har betalt
- Eftersom vi ska på semester så vill vi ha kontroll märket
innan vi kör.  (Och det får vi.)
Varför ha en dator som svarar när dom tillslut ändå får koppla
till en handläggare som förstår en.

Varför blir man så arg att man skriker i luren  till en dator som ändå inte förstår.
Man får ju bara hjärtklappning och blir högröd i ansiktet.
Ju modernare samhället blir..... sämre blir det.
Nej vi ska prata med varandra inte till en dator.



Kommentarer
Postat av: Mari

Allting ska vara datoriserat nu för tiden. Det är rätt bra när det fungerar, men det gör det ju bara ibland.

Håller med dig om att man blir frustrerad. Så bra att kontrollmärket hinner komma fram till er innan ni åker.



Kram

2009-06-04 @ 07:41:57
URL: http://maradesign.blogg.se/
Postat av: kerstin

HA Ha det där känner man igen !! Biljettservicen på skånetrafiken tex ..... Var ska du åka ?

Så svarar man - Tomelilla-Ystad och så hör man dator rösten.... Vill du åka mellan Tengsta och Åkersberga? NEEEJ !!! (skriker man ) TOMELILLA-YSTAD

2009-06-04 @ 17:45:00
Postat av: Mia

Förlåt att jag ler, men det blir lite kul när man läser det, även om det inte var så roligt just då L

2009-06-04 @ 19:06:42
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anmaja

Ja jag ler lite gott också, inte illa menat förstås. :-) Lyssnade på Lotta Bromé på P4 igår och hon hade just detta uppe och vi fick lyssna på hennes samtal med Dator-SJ. Riktigt kul!

Trevlig helg!

Anmaja

2009-06-05 @ 14:49:45
URL: http://blogg.omakastengods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0