Att göra bort sig när åldern kommer på tal

Tänkte berätta två små berättelser om att göra bort sig.

Den första historien börjar så här.
Jag satt med några andra tjejer och pratade om lite av varje, så kom vi in på ämnet om ålders skillnad.
Jag min toka sa att det är förskräckligt när en tjej gifter sig eller är sambo
med en äldre man om åldersskillnaden är mer än 25-30 år.
Då fick jag mig en spark på benet under bordet och jag forstod genast att jag sagt något galet.
Vad jag inte visste var att en av tjejerna som jag inte kände så väl, var sambo med en 65 årig man och hon själv var bara 35 år. (30 års skillnad.) Detta fick jag veta efter en stund... oh.... vad kände mig dum...

(Jag tycker det fortfarande, det märks kanske inte i början men sen när mannen blir tex 80 då är hon i detta ex bara 50 år.)
Hade jag lärt mig något......? Nej.....det hade jag inte....

Nästa gång skulle en tjej gifta sig. De skulle ha en borglig vigsel.
Hon dök upp på arbetet och och var fin klädd. En fin brudbukett hade hon i handen.
Jag ska säga att hon var vid det tillfället 45 år.
En liten stund efter henne kommer det in en ung kille och en yngre tjej in. jag trodde att det var hennes barn.
och jag mitt snille sa förstås - va roligt att dina barn ska vara med.
Ytterligare en spark på benet kom. Jag tittade oförstående men sa inget.
De drog mig avsides och sa att det var hennes man som hon skulle gifta sig med. Den yngre tjejen var mycket riktigt hennes dotter.
-Jamen han är ju inte mer än 20 tyckte jag,  (21 fick jag veta sen)
Jag kände mig urdum... nu säger jag aldrig något sådant mer, man vet ju inte.

Hon var mer än dubbelt så gammal. Hon kunde vara hans mamma och jag tyckte det var lite obehagligt.
Jag hade blivit ledsen om min son hade kommit hem med en tant i mina ögon. (24 års skillnad).

Jag fick min son när jag var bara 22 år.
Hur kul är det att gifta sig med en morsa. Tänk när han är 45 då är hon 69 år, usch...

Det finns kanske någon som tycker annorlunda och då får de tycka det men jag står för mitt.
Jag trodde aldrig att jag skulle sjäv få uppleva detta, man hör om kändisar som håller på och det är precis lika illa.
Där är det pengar många gånger som styr.

Men jag gjorde bort mig två gånger och jag glömmer det aldrig. Nu är jag tyst när det kommer på tal.


Kommentarer
Postat av: Petra

Man kan kommentera på alla inlägg nu igen! :)

2009-03-27 @ 17:54:57
Postat av: bells

hahah helt underbart

2009-03-27 @ 18:06:24
URL: http://bellyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0