Melodikrysset nr. 18 2009

Nu så har jag äntligen hört melodikrysset så här är mitt förslag till lösningen.

Första uppgiften var att veta vad flickan heter i låten, och hon heter Anna för låten heter "Lilla vackra Anna" och det är Alf Pröysen´s låt. Anna på L10

Nästa uppgift var att veta vem som sjöng och det var Amanda Jenssen och hon sjöng "Amarula Tree"
Amanda på V10 och Jenssen på V11.

Nu var det en svensk klassiker och det var Peter Lundblads "Ta mig till havet" Det lilla ordet Ta passa på V13.

En trippel fråga en amerikansk film och det var "En officer och en gentlman" och låten som vi hörde var "Up where we belong" Han som sjöng var Joe Cocker  En på L12 Joe på L7 och Cocker på V8.

Nu fick vi höra en svensk musikal  "Löjtnanter borde inte finnas"  han som sjöng var Claes Malmberg.
Claes in på L8.

En annan svensk scen stjärna och det var Brolle Jr. som sjöng "Solo på Stockholm"  Brolle på V9.

En musikal och vad heter den på svenska och rollnamnet på figuren som spelas. Det var Fantomen på Operan.
Fantomen på L2.

Nu en svensk grupp men vilken ? jo det var Kent som sjöng "Vy från ett luftslott.  Kent in på V6.

En känd artist som sjöng "Pata pata" och det var Miriam Makeba så  Makeba in på L1.

Nu ett tredelat ord från en musikal och det var "My Fair Lady"   My-fair-lady på V1.

En duett Lars Vinnerbäck sjöng "Om du lämnar mig nu" ihop med Miss Li hennes artist namn ska in på  L4 men bara det korta Li.

Nu var det en Povel Ramel låt och det var "Varför är det ingen is till punchen" vad är det som fattas jo Is in på L3.

Sista uppgiften för dagen var Tomas Di Leva som sjöng "Every one is Jesus"  Di-Leva in på L5.

Min avslutning på dagens kryss blir detta.


Hoppas ni har haft en un derbar lördag för det har jag haft.

Kommentarer
Postat av: m

Precis så fick jag också till det till slut. Då hade jag nog rätt på de som jag var osäker på!

2009-05-03 @ 18:29:28
URL: http://sjuttioprocentgarn.blogspot.com
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

åh älskar den där låten =)

2009-05-03 @ 23:03:54
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0