Melodikrysset nr.19 2009

Nu har jag hört melodikrysset och Anders Eldeman hade rätt
det var ganska svårt denna gång men jag tror att jag har kommit
 på en lösning som verkar att passa.

Då börjar vi. Första uppgiften Det var Loa Falkman som sjöng "Symfoni"
Hans förnamn ska in på L3 Loa.

Nu skulle vi höra efter vad han skulle göra enligt texten i visan.
Låten vi hörde var "Jag ringer på Fredag" med Anders Dahl
Han lovar att ringa så ordet ringa ska in på V6.

Nu en svensk musikal och det var "Mamma Mia" och hon som sjöng
var Gunilla Backman. Hennes förnamn in på L2 Gunilla.

Nu fick vi höra en barnvisa och den hette "Det var så roligt, jag måste skratta"
han som sjöng heter Rolf Lassgård man förväntar sig inte att han ska sjunga
men det var bra. Rolf in på V9.

En dubbelfråga och nu var det operett det var Per Grundén som sjöng
ur "Fågelhandlaren" och han sjöng "farfarssången"
De långa orden fågelhandlaren in på V1 och farfarssången in på L1.

Nu en svensk sångerska som sjöng en melodifestival låt från 2006
och det var "Kalla Nätter" och hon som sjöng var Jessica Andersson.
Andersson in på L4.

Nu en Evert Taube visa och visan var "Oxdragarsången" och den börjar
dra, dra min gamla oxe så ordet dra passar in på L5.

Nu är vi kommit till halvlek.

En amerikansk sjungande skådespelerska.. det var Bette Midler hon sjöng
"Best of burden" Hennes förnamn Bette in på V7.

En låt som jag gillar och det var "Sixteen tons" och på svenska blir det ton in på L8.

Nu sjöng Siw Malmkvist på tyska och det var "Mamma är lik sin mamma"
Det lilla ordet sin ska in på V11.

Nu till den svåra delen för min del och det var musikal igen
Denna gången hade dom flätat ihop två musikaler, den första
"Unusual way" med Tomas Hall och musikalen var "Nine"
nästa musikal var "One chance". Orden Nine på V13 och One på L12.

En tv-signatur om en literär figur vad heter denna kvinna och det var signaturen till
"Miss Marpel" det lilla ordet miss på V10.

Sista uppgiften för dagen var Benny Anderssons låt "Du är min man"
och sista ordet för dagen blir man på L10.
Jag avslutar med Merle Travis som sjunger "Sixteen tons"



Hoppas ni har haft en bra lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0