Melodikrysset nr 47 2009

Ny lördag och ett nytt kryss.
Denna lördag skiner solen....Härligt
.
När vi börjar med dagens kryss så är det med
en duett. Frågan var vem sjunger Siv Venberg
med ?..Jo det är Siw Malmkvist och de sjöng en
låt som heter "Musik är inget för dig"
Malmkvist på V1.
.
Nu fick vi höra en riktig klassiker och det var
"Yesterday" frågan på denna var vem som
skrivit den ? Det har Paul Mc Cartney
McCartney på L1 och Yesterday på V13.
.
Så en svensk låt med en Annorlunda artist
"Snälla, snälla, snälla" med Caroline af Ugglas
Caroline på V5.
.
En svensk klassisk låt
Den är skriven av Lars-Erik Larsson
Larsson på L2.
.
Så fick vi höra en finsk version av "Brittas restaurang"
Var utspelar sig denna låt? Jo på en restaurang
restaurang på V7.
.
Duett igen.. Far och dotter sjöng "Something stupid"
Det var Frank och Nancy Sinatra
Nancy på L8.
.
Något religiöst denna är jag osäker på
ett ord som upprepas både på svenska och engelska
och stavas på samma sätt ...Kan det vara Hand i hand
tror det.... jag skriver Hand på V11.
.
Halv lek
.
En splitter ny cd med Norah Jones och låten heter
"Chasing pirates"
Norah på L6.
.
Nu en Lasse Stefanz Låt "De sista ljuva åren"
Frågan var det handlar om ett antal sådana
och då blir det år
År på L12.
.
Nils Dake spelade "Då går jag ner i min källare"
Var beger man sig i denna låt...jo ner i källaren
Källare på L3.
.
Vem sjunger "Otacksamhet" ? Det gör
Nanne Grönwall Hennes förnamn Nanne på V9.
.
Richard Cleiderman spelade "I am not in love"
rätt ord som ska in på L10 är Not.
.
Sista uppgiften för denna lördag blir Vilket flicknamn
är det i visan ?
Låten heter "Peggy Sue" så då
får det bli Sue på L4.
.
Sluta krysset med en gammal goding
Frank och Nancy Sinatra
Ha en härlig lördag....hoppas ni också har sol som jag.
.
Vi hörs
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: hjördis

Hej min vän, ser att du också är lösare av krysset, och tack vare dig fick jag nu rätt lösning på lodrätt 10, hade skrivit "not" men var osäker, ha en fortsatt bra helg Kram // Hjördis Ps. Vantarna används varje dag

2009-11-21 @ 12:20:01
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se/hjma
Postat av: Micke

Solen har varit här oxå idag.Hmmmm bara njutit.

Nästan 2 timmas promenad med Hubbe, phu

men det behövs.

Kram Micke.

2009-11-21 @ 18:28:45
URL: http://mollet.nyfotat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0