Melodikrysset nr.44 2009

Så är det lördag igen och ett nytt kryss.
.
Första uppgiften för dagen var vilka är huvudpersonerna
i denna svenska grupp. Roxett heter gruppen och då
är Per Gessle och Marie Fredriksson huvudpersonerna
Marie på V11 och Per på L13.
.
Roland Cedermark spelade för oss.
Det skulle handla om en viss tid på året.
Låten var "Du lindar av olvon en midsommarkrans"
Då blir tiden midsommar
Midsommar på L1.
.
Laila Kinonen sjöng en version av
"När det är sol och vår och man är nitton år"
Siw Malmqvist sjunger den annars
det lilla ordet och in på V8.
.
Trippelfråga.
Vem sjunger "Moving on" ?
Det gör Sarah Dawn Finer
Sarah på L2 Dawn på V9 och Finer L4.
.
En geografisk plats skulle det handla om nu.
Låten heter "Gotländsk sommarnatt"
Ernie Englund spelade.
På Gotland finns många bevarade ruiner
ruiner på V5.
.
Nu en gammal låt från 1968 och det var
Tommy Körberg som sjöng "En som du"
men vad heter den på engelska
den heter"Red red wine"
lilla ordet red på L5.
.
Dubbelfråga .
Vem har skrivit "No Matter what"
Det är Andrew Lloyd Webber
Andrew på V7 och Webber på V14.
.
Halvlek
.
"We are all the winners" fick vi höra nu
man förknippar denna låt med Nick Borgen
lilla ordet We på L14.
.
En klassiker i kyrklig grönska.
"I en kloster trädgård"
Jag tänker på Jan Lindblad när jag hör denna låten.
men här var det Ronnie Ronalde som visslade
Ronnie på V15 och Ronalde på L3.
.
En kort fråga vem sjunger?
Låten var "Paradise" och det var Darin som sjöng.
Darin på V6.
.
I "Jag är lapp för jag har mina renar "
sjunger personen om ett visst sorts djur.
och det blir en ren
ren på L12.
.
Musikal med Pernilla Wahlgren och Anders Solman
De sjöng fån musikalen "Annie get your gun "
och de ville mästra varandra
i låten "Allt du kan göra , kan jag göra bättre"
Mästra på V1.
.
Sista uppgiften för dagen blir en signatur till en tecknad
figur, och han drar nytta av sin vaddå ?
Det är "Hacke Hackspett " och han drar nytta av sin näbb.
Näbb på L10.
.
Då skulle krysset vara löst även denna gång.
så jag avslutar med denna låt
Jag önskar en härlig lördag
.
Vi hörs
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: soffie

mina föräldrar lyssnar på detta varje lördag det är en helig stund för dem,

kan man vinna nåt där för Har du vunnit nåt i sånnafall?

kram

2009-10-31 @ 18:25:26
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Julia

Fin blogg :) <3

2009-10-31 @ 20:11:10
URL: http://wildphotos.blogg.se/
Postat av: Nanna

God natt, kompis..

2009-10-31 @ 22:06:42
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Skall tipsa om din sida när dom andra sitter och försöker komma ihåg frågorna på lördagens kryss. ;o)

Som vanligt missade jag det själv...suck...

Kram på dig

Margaretha

2009-11-01 @ 09:53:47
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vilken lyugn skön helg det varit hann t.o.m krypa ner i bubbelbadkaret igår kväll vilket nog gjorde att vi lyckades sova till nio idag-hur ofta händer det??

2009-11-01 @ 10:43:34
URL: http://farmoingrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0