Melodkrysset nr.43 2009

Har varit mycket på förmiddagen så jag har inte
hunnit med krysset.
Men nu så ska jag försöka lösa det
Då börjar vi.
.
Första uppgiften för dagen var vem som sjöng "Till Havs"
och det var Jussi Björling Hans efternamn
Björling in på L1.
.
En svensk sommarvisa av Carl-Anton
Fast här var det Rolf Lindblom som spelade "Överbyvals"
Överbyvals på V6.
.
Så fick vi höra Totta Näslund sjunga "Clown i mina kläder"
Hans efternamn Näslund in på L5.
.
Nu blev det klassiskt och då blir jag lite rädd för det är ett
område som jag är ganska dålig på.
tur att det var en känd låt för det var ur "Baberaren från Sevilla"
hans yrke Baberaren in på V1.
.
Så var det Alf Robertsson som sjöng "Han måste gå" eller
"Tala närmre, håll telefonen tätt intill din mun"
Den lanserades av Jim Reeves och då hette den
"He´ll have to go"
Reeves in på L2.
.
Så fick vi höra "satisfaction" med Rolling Stones
i gruppens namn finns ett naturmaterial och det är sten
sten in på V11.
.
En gammal låt från -44 Det var Dagmar Ebbesen som
sjöng. Hon spelade alltid starka kvinnor i olika filmer.
Hon var med i Edvard persson filmer.
Hennes efternamn Ebbesen in på  L3.
.
så var vi redan i halvlek
.
Nu en ny cd men många duetter
och duetten som spelades nu var med Little Richard och
Jerry Lee Lewis som sjöng "I saw her standing there"
Jerry Lee Lewis mellan namn Lee in på V7.
.
Nästa låt var svår för mig, jag tycker att det är Charles Aznavour
som brukar sjunga denna
Här var det Gheorghe Zamfir som sjöng
Låten heter "She"
Det lilla ordet she på V8.
.
Nu kom en mycket lättare låt "Leva livet"
men det var inte Lill Babs som sjöng utan Lotta Engberg
Hennes efternamn Engberg in på L9.
.
Nu handlade det om ett naturmaterial igen och denna gången
var det låten från "Kristina från Duvemåla"
"Oh Kristina guldet blev till sand"
Första naturmaterialet i texten ska in på V12 Guld
.
Dagens enda dubbelfråga.
Monica Zetterlund sjöng "En bedårande sommarvals"
Hon var med i en Hasse och Tage revy som hette "Gula Hund"
Gul på V13 och Hund på V10.
.
Melodifestivallåt med Marie Lindberg och hennes "Trying to recall"
Hennes efternamn Lindberg på V14.
.
och sista uppgiften för denna lördag var en 80-tals låt
med Ryan Paris och han sjöng "Dolce Vita"
Han förnamn Ryan in på L4.
.
Så var det klart för denna gång och jag avslutar med
denna sången Totta Näslund och "Clown i mina kläder"
Ni får ha en härlig lördag
.
Vi Hörs
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Herregud människa vad du kan!Jag är djupt imponerad måste jag säga....Annars allt bra hoppas jag?Lite regn o sånt idag men det kan ju vara skönt att vara inne lite.

Ha det!

2009-10-24 @ 16:33:22
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Jungfrun

En clown i mina kläder - en jättefin och härlig låt. Tänk så jag gick och sjöng på den när den låg på svensktoppen.

2009-10-24 @ 16:48:17
URL: http://jungfrun.blogg.se/
Postat av: Anna dansar in..

Du är en fena du på kryss..Totta hörde jag irl en gång..han var såååå bra..men du han rökte hela tiden på scenen..vad säjer man om det..jo..det var hans stil liksom.. ingen är.. som Totta var..

2009-10-24 @ 16:53:55
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Inger

oj, vad du är duktig,, det klarar inte jag..är dålig på all ny musik...

visst, jag gillar oxå Totta Näslund...jättehärlig röst...kramkram

2009-10-24 @ 17:04:48
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Ingrid E

Underbart höra Totta! Jag saknar honom mycket!

2009-10-24 @ 17:42:21
URL: http://ingridsblandning.blogspot.com/
Postat av: Trolda

Totta låter så speciell med sin hesa röst. Och så duktig du är på att kryssa!



Trolda - önskar en fortsatt fin helg! =D

2009-10-24 @ 18:46:51
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: viola Gunnarsson

Tack för hjälpen ,jag kunde inte v8

2009-10-25 @ 16:49:36
URL: http://Lisa Viola T.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0