Nostalgi

Hittade några fina nostalgi bilder.
Kommer ni ihåg???
Några fina goda glassar.
Vilka priser!!!!
Säkert dyrt då......
Stortrumman och Ananas pinnen var mina favoriter....
.
eller kommer ni ihåg dessa små goda choklad
25 öre styck kommer jag ihåg att de kostade.
V
Vilka godis askar kommer ni ihåg??
Pimpim, zoo, tuttifrutti, fruxo, viol, salta katten, emser och salmiak.
Får visst leta efter fina bilder på dessa också.
Annat godis som fanns var ju ett gott tuggummi som hette Riff
som var grönt med salmiak smak.
-
Jag hade 1:- i veckopeng och för den kunde jag köpa
1 dumleklubba
1 tuttifruit ask
1 lakrisrulle med en kula i mitten och
5 kolor
-
Ni kommer kanske ihåg annat som ni hade när ni var mindre...
Skriv gärna vad ni gillade mest...
-
Vi hörs
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Gun

Åh! Jag älskade Riff! Känner igen alla de du räknar upp. Jag brukade köpa ett och tvåöreskolor för min veckopeng.

2009-10-14 @ 17:05:57
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Hahaha! Jag kommer ihåg jag fick 5 kronor av min pappa en gång och det blev världens största godispåse, större än de har bland lösgodis i dag.

2009-10-14 @ 17:32:28
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: kerstin

RIFF och Tefat med surt pulver i var jätte gott !!

2009-10-14 @ 17:39:49
Postat av: Christina

Hej

Dom sju dvärgarnas choklad minns jag så väl. Min mamma köpte alltid dom till mina barn.

2009-10-14 @ 20:53:47
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: EBBA

Av glassen minns jag mest igloon ( Dubbelpinne) den brukade vi del på min kompis och jag. Av godis hade jag en favoritkola som hette Rival, mycket goda.

2009-10-15 @ 11:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0