Tomelilla kvinnor !!!!

Läste i tidningen om kvinnorna i Tomelilla
"Vad är det för fel på Tomelilla" stod det i artikeln

Fotot är taget på vår grill på torget när det är lunch dax
Många tjejer med barn ska visst äta något gott.
Enligt artikeln så står det vidare   
"Enligt färsk statistik är andelen överviktiga kvinnor  38 procent
fler än i övriga skånska kommuner"

Vi är tydligen den fattigaste och den tjockaste kommunen
Vad sysslar vi med egentligen i Tomelilla ??
Jag måste ha fel på mina ögon för jag ser inte att kvinnorna
är tjocka.... är jag hemmablind eller.
Måste alla se likadana ut ... "trådsmala"
kan man inte få ha... lite kurvor??
Tydligen ligger vårt BMI en aning för högt enligt vissa mått mätt.
Vi kan tydligen inte äta en korv utan att det kommer i statistiken.
Du store tid ....statistik i all ära men vi ska väl må bra också...eller...
har jag fel.??


Kommentarer
Postat av: Bella

Hurra för mer kurvor!!

2009-09-24 @ 16:16:37
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: kerstin

Ha ha ha !! fattiga men glada !1

2009-09-24 @ 16:18:53
Postat av: Egoinas mamma

Nja, jag tycker att alla skall få vara som de vill vara, men att man statistisk sätt kallar någon för överviktig är väl när vikten går över gränsen för det hälsosamma? När man ser till till ex USA så är det väl bra att vi har ögonen öppna för att vi i dagens samhälle kanske borde lägga om vanor lite. (Mina vanor också! :D)

2009-09-25 @ 12:58:46
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0