Melodikrysset nr.14. 2010

En strålande dag idag. Idag får man ut och verkligen känna på våren
men vi får väl lösa krysset först.
.
Vi börjar med en dubbelfråga.
Lars Roos spelade en riktigt svensk ballad.
den heter "Öppna din dörr"
din på L14
och dörr på L4.
.
Charles Aznavour sjöng en duett med Dean Martin
fast Dean Martin gått bort 1995.
Låten "Everybody loves somebody"
Ett tekniskt trolleri
Dean-Martin på V15.
.
Nu en Jules Sylvain låt
Jag kan inte denna faktiskt
Jag gissar bara
Nu vet jag "Tack ska du ha"
Ha på L13.
.
En dubbelfråga igen.
Anna Bergendahl sjöng sin "This is my life"
Anna på L11
Bergendahl på V1.
.
London Symfoni orkester spelade "Born in USA"
landet blir USA på V10.
.
En trippel fråga.
Vilken film förknippar man med denna låt
"I will always love you"
Bodyguard är filmen
och hon som skrivit den låten heter
Dolly Parton
Dolly på V6.
Parton på V7
och Bodyguard på L1.
.
Nu skulle vi komma på ett färdmedel
Ett djur ? "Jag är en gåsapåg från skåne"
Kan det bli Gås som färdmedel.
jag tror det.. Gås på V9.
.
Halvlek
.
En levande legend sjöng nu
"Thank for the music"
det var Vera Lynn
Lynn på L5.
.
Ett nytt färdmedel
Här är det ett tåg som tuffar på för fullt
"På spåret" signaturen...hm..
och de kör på räls
Räls på L2.
.
En duett mellan Whitney Houston och Mariah Carey
Det är film musik igen
Det ska handla om ett land? Vilket?
Låten är i alla fall "When you belive"
från en tecknad film ? Kan det vara "Prinsen av Egypten"
Om man tittar på krysset så gissar jag på ...
Egypten på L3.
.
Nu spelades en låt som heter "Tico tico"
vi fick skriva in vilken halva vi ville
Tico på L8.
.
Vem sjunger nu ?
Jo det gör Eric Gadd
"Do you believe in me"
Hans förnamn Eric på v12.
.
Nu avslutar jag dagens kryss med denna
låt Anna Bergendahl och "This is my life"
Ni får ha en härlig lördag
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Lena

Vad skönt att ni har en strålande dag hos er. Här är det riktigt ruggigt ute. Så jag ska nog hålla mig inne.

//Lena

2010-04-10 @ 12:08:53
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Micke

Jadu Hubbe är en livsnjutare.

Kram

2010-04-10 @ 14:17:39
URL: http://hubbeshusse.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Tänk vad skönt det är med helg. Jag njuter just nu med fika, lovely!

Kram Madeleine

2010-04-10 @ 16:55:56
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com
Postat av: Gun

Den är så bra den där låten med Anna.:)

2010-04-10 @ 20:01:38
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Lotta från Småland

Kul med melodikryss! Inte ofta jag löser det dock, glömmer bort det. Är vi i bilen när det sänds brukar vi försöka lösa det. Det blir lite extra tetigt när vi inte har hjälp av några bokstäver i krysset. :-D

Jag har iaf skickat ett nytt mail till dig och hoppas att det kommit fram. Jag tipsade dig i mailet att kolla i skräpposten, men det tipset har du ju knappast nytta av om du inte hittar mailet! Ibland fungerar inte tankeverksamheten riktigt.... ;-D

2010-04-11 @ 13:12:19
URL: http://lottaochlivet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0