Melodikrysset nr. 4 2010

Så har vi en ny lördag och ett kryss som ska lösas.
.
Första uppgiften var vad sysslar
Robert Carl Oskar Broberg vid sidan om sin sång karriär ?
Här fick vi höra honom sjunga sin "Maria-Therese"
Han målar på sin fritid.
Målar in på V9.
.
Nu fick vi höra en ABBA låt "When I kiss the teatcher"
frågan här vilken yrkesgrupp är det?
och vad kallas den kvinnliga i personen inom denna
yrkesgrupp ?
Jo lärarinna så jag skrev lärarinna på L6.
.
Nu en svensk pop grupp The Cardigans
som spelade "Don´t blame your daughter"
Tjejen i gruppen heter Nina Persson
Hennes förnamn Nina in på V15.
.
Nu skulle vi komma på en frukt.
Och vilken restprodukt det blir när man ätit upp den ?
Låten hette "Yes we have no bananas"
Efter bananer så blir det skal
skal in på V4.
.
En dubbel fråga.
Vem sjunger "My love"  Det gjorde Sofia Källgren
och Robert Wells spelade
Sofia in på V1  och
Källgren på L5.
.
Dubbel igen. Nu spelade The Panters från 1964
"Kväsarvalsen" och där kommer en kvanting in.
och staden är Stockholm
Kvantingar in på V11
och Stockholm in på L1.
.
ytterligare en dubbel fråga.
Nu var frågan vem har skrivit "Jag tror på sommaren"
fast här var det en finsk version
Stig Olin har skrivit låten
Stig på L10.
Olin på V8.
.
Halvlek
.
En skånsk tjej som sjöng sin "Upp och hoppa"
Det är Frida
Frida på L2.
.
Så fick vi en dubbelfråga igen.
En Ulf Peder Olrog låt
"Resultat av plöjningstävlan"
mittersta ordet av på L3
Olrog på V12.
.
Vad heter denna låt ? var frågan
Det var "Vem vet" Gunnar Sandegren spelade
men annars så är det Lisa Ekdahl som sjunger den.
Lilla ordet Vem in på V7.
.
En splitter ny cd med Magnus Carlsson
låten var "This is disco"
Hans förnamn Magnus på V16.
.
Så fick vi höra "Ragtime"
denna dansform kallas i kortform för Rag
rag på L13.
.
Sista uppgiften för dagen.
En Povel Ramel låt
"Varför finns det ingen is till punchen"
Vad är det som fattas var frågan.
Då får det bli is
Is på L14.
.
Jag avslutar krysset med Lisa Ekdals "Vem vet"
Ni får ha en fin lördag.
Här har det kommit en massa snö och vi har - 5 grader
.
Vi hörs
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Barbro

Än en gång tack Ingrid jag kom inte på Kvantingar men klart man hört men ibland står det helt still. Även GBG har kallt idag minus 15 brr, men det finns ju kläder för sånt väder också. Fin Helg o Tack till dej.

2010-01-30 @ 13:26:22
Postat av: Renee

Du var mig en hejare på krysset. Ha en fortsatt bra dag.

2010-01-30 @ 13:28:07
URL: http://reneemari.blogg.se/
Postat av: Trolda

Tänk vad lustigt i morse (förmiddags) när Melodikrysset drog igång ¨så tänkte jag på DIG!!! =D Jag tänkte att nu sitter säkert ingrid redo med pennan i högsta hugg...;-) För egen del blev det en lyckad tur till ikea, med riktigt bra inköp, precis det jag var ute efter =D Ha en fin lördagskväll!



Trolda - kramar =D

2010-01-30 @ 19:33:37
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: carolina, halkar in

Oj nu var det många inlägg som jag missat! Så det finns nya ballerina, det måste provsmakas! Ha det bra, här har vi just nu - 18, ge oss lite vårvärme snart...

2010-01-30 @ 21:44:36
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: Nanna

I dag lyckades jag också lösa hela krysset! Kväsarvalsen sjöng Storplutten när han var tre år !

Ha en skön kväll! :)

2010-01-30 @ 22:51:07
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0