Melodikrysset nr.10. 2010

Så har vi ett nytt kryss denna strålande dag.
Solen är på sitt härligaste humör.
.
Vi börjar med en dansk artist som sjunger en svensk visa
Var i staden utspelar sig rabaldert rum ?
Jo på Tegelbacken
Tegelbacken på L3.
.
Så var det Marie Fredriksson tur att sjunga
"It must have been love" och den är ledmotivet
till storfilmen Pretty Woman
Pretty woman på V1.
.
En dubbelfråga.
Roland Segermark spelade "Min älskling du är som en ros"
1:a och 6:e ordet
Så då får det bli Min på L5.
och en på L10.
.
Dubbel igen
Glen Miller spelade "Moonlight serenade"
Månsken på V12 och
Miller på L8.
.
Nu hörde vi Oasis spela "Aint got notthing"
Han som startade gruppen hette Liam Gallagher
Liam på V7.
.
En artist som är född i USA av svenska föräldrar
men som har kommit till Sverige och spelat in en skiva
kan det vara William Clauson
Hans förnamn William på L4.
.
Halvlek
.
Så fick vi höra "Lika blå som dina ögon" med
Peter Lundblad
Lundblad på V9.
.
Vilket Djur handlar det om?
"Bä bä vita lamm" fick vi höra
och då får det bli Lamm
Lamm på L9.
.
Sångerskans artistnamn?
Jag tror att det var Pink
Pink på L1.
.
Från en amerikansk film "Golden girl"
"Que sera sera" = det som sker det sker.
Sker på V11.
.
Sista uppgiften för dagen
Det blir också en dubbelfråga.
Från svensktoppen.
"Min plats på jorden" med Malena Erman
Han som skrivit låten heter Fredrik Kempe
Kempe på V6
och Ernman på L2.
.
Då avslutar vi krysset för denna gång med denna sång
Doris Day "Que sera sera"
Ni får ha en härlig lördag.
.
Vi hörs
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Margaretha

Men himmel o pannkaka Ingrid !!!! Jag har ju glömt att tacka för den fina blomman.....uselt av mig....

Men denna veckan har varit sanslöst mycket att göra så jag tackar nu istället.... Jag blir sååå glad och grattis till din egna också...

Kram på dig

Margaretha

2010-03-13 @ 16:59:02
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Tack för hjälpen!Har även skickat in o om jag vinner så får du halva priset.....Det låter väl bra?



Skippar nog melodifestivalen eftersom jag tyckta ALLT var botten av det jag hört...Men sån är jag,trallala!



Ha det gött!

2010-03-13 @ 17:50:11
URL: http://frujacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0