Melodikrysset nr.11. 2010

Det är en disig lördag men ganska varm hela 5 grader varmt
Jag sitter här och försöker att lösa melodikrysset.
.
Första uppgiften för dagen blir vem är det som sjunger "Fairytale"
Det göra Alexander Rybakk
Alexander på V12.
.
Hur börjar texten i visan?
1:a ordet och det 15.de ordet
"Vi gratulerar" hörde vi
och där börjar vi ju med att sjunga
Ja må han leva och det 15.de ordet är år
Ja på v10
och år på L11.
.
Vem har skrivit texten till låten "Den vackraste"
Det har Åsa Jinder. Kajsa Stina Åkerström sjöng
Jinder på L10.
.
Nu en låt som jag inte har hört
efter lite efterforskningar så kom jag fram
till att det kunde vara regndroppspreludium"
då blir klädesplagget en regnkappa
så regnkappa på L1.
.
Vem sjunger "You raise me up"
Det gör Josh Groban
hans efternamn Groban på V6.
.
Nästa låt har jag svårt med
så jag får återkomma med denna
Tror att det ska stå Neapel
Neapel på L3.
.
"Jag vill aldrig att sommaren ska ta slut"
sjöng Robban Broberg för oss
Det är han som har skrivit den
Hans efternamn Broberg på L2.
.
Halvlek
.
Nu en riktig långkörare på svensktoppen
"Mitt bästa för dig" den sjöngs av
Pugh Rogerfeldt och gruppen var Grymlings.
Hans förnamn Pugh på V9.
.
En låt från "Sköna Helena"
Det utspelar sig på Kreta och dessa öbor
kallas för kretensare
kretensare på V8.
.
Så fick vi höra "Annies song" och han som sjöng var
John Denver
Hans efternamn Denver på L5.
.
En Beatles låt "Here comes the sun"
sista ordet i titeln blir sun
Sun på V7.
.
En äventyrsfilm blev det nu.
Bryan Adams sjöng "Everything I do"
och det är från filmen Robin-hood
Robin Hood på V1.
.
En Powel Ramel låt "Gräsänkling blues"
där sitter han en måndag morgon och känner sig kass
måndag + 2 dagar blir onsdag
onsdag på L4.
.
Så avslutar jag denna disiga lördag med denna
låt "you raise me up" med Josh Groban.
Hoppas ni har bättre väder än vi här i Skåne.
.
Vi hörs
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Bella

Här på Söder är det sol och rena vårvärmen!

2010-03-20 @ 16:42:22
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Jaa du Ingrid nu fick jag att en tår i ögat...älskar denna sång!

Inte direkt toppen väder men det är gött inne...eller hur?



Kramen till dig!

2010-03-20 @ 20:30:52
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Mmmmm....en sån härlig dag vi haft ....men vad tror du om morgondagens väder???? suck eller ????

Kram på dig

Margaretha

2010-03-20 @ 20:55:22
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Annica

Här kommer jag med lena fötter! ;-)

Vilka söta höns ni fått! Och vilka sockerkakor ni kommer få!!!! Gula, fin och fluffiga. Jag är inte avis. Nej. Det är jag faktiskt inte. Jag är livrädd för höns. Ägg är ok. Men inte höns. Jag vet inte om det har med att göra att jag är född i närheten av Stockholm och jobbat inom storhushåll där vi köpte ägg på rulle.

Ja det är helt sant!

Kom i en 30 cm lång vacumförpackning. Fråga inte hur de blev till och vad de innehöll. Men det är väldigt praktiskt när man ska dekorera 200 smörgåstårtor och alla äggskivor är exakt lika stora.

Nu ska jag trava vidare på min bloggrunda med mina lena fötter.

KRAM!!!

2010-03-20 @ 21:20:45
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Anmaja ♥ Lussekatt

Här är grått och blött idag, inte regn, men säkert hundra procents fuktighet, och ja det är ju nästan regn... ;-(



Hadebra!

Anna

2010-03-21 @ 09:46:58
URL: http://blogg.omakastengods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0