Melodikrysset nr.12. 2010

Det är en regnig  och blåsig lördag.
graderna är inget att skryta om iheller 
bara 6 grader.
Men vi får väl lösa melodikrysset i alla fall.
Här kommer mitt förslag på en lösning.
.
Det började med en pampig duett.
Vi hörde "Barcelona" och de som sjöng var
Menserrat Cablle och Freddie Mercury
han är annars med i gruppen Queen
Queen på L3.
.
Ett fint arrangemang av Villiam Lind
Jag tyckte jag kände igen en del av Evert Taubes
låtar kan den litterära figuren då vara Rönnerdahl tro
Jag skriver Rönnerdahl på V6.
.
En duett igen Denna gången var det med
Uno Svenningsson och Sonja Aldén
Sången var "Du är en del av mig"
Uno på L11 och
Aldén på L5.
.
Nils Dake spelade "Så gick det till när farfar var ung"
Sista ordet i titeln blir ung
ung på V11.
.
Eydie Gorme sjöng "Blame it on the bossanova"
fast på svenska heter den "Det finns ingenting att hämta"
då var det Anna-Lena Löfgren som sjöng den.
Ingenting på V12.
.
Musikal låt nu blev det svårt för mig.
Frågan var vem som har skrivit musiken???
Kan det vara Leonard Bernstein ?
Jag skriver Bernstein på L1.
.
Vem sjunger nu då ? var frågan
och det var Sting
Sting på L10.
.
Halvlek
.
En svensk storhet. Låten var från 1939
Här sjunger hon "Tänk att man kan vara så kär"
Det var Ulla Billquist.
Hennes efternamn Billquist på V1.
.
Vilken stad hamnar vi i om vi hör
"The street of London"
Då får det bli London på L2.
.
Nu sjöng Tina Turner en rocklåt för oss.
Hennes förnamn Tina på V8.
.
Powel Ramel sjöng en parodi på
"Det var en gång en sjöman"'
Sjömannen i visan heter Axel
Axel på L9.
.
Så fick vi höra musik som jag förknippar med
landet Indien
Frågan var också från vilket land musiken kom ifrån.
Indien på L4.
.
En alldeles splitter ny cd med Sanna Nielsen
"Devotion" heter låten
Hennes efternamn Nielsen på V7.
.
Jag avslutar denna blåsiga och regniga dag med
denna låt
"Blame it on the Bossanova" med Eydie Gorme
Ni får ha en bra lördag
.
Vi hörs
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: soffie

hos mej regnar det å blåser idag med,trevligt med melodikrysset,

ha en toppenlördag min goa bloggvän!

2010-03-27 @ 13:31:19
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Trolda

Hörde Barcelona med Queen, och det är en fantastisk låt tycker jag som alltid ger mig "rysningar" =D Här har det regnat heeela dagen också, så det blev en del shopping som tidsfördriv =D



Trolda - kramar =D

2010-03-27 @ 16:18:52
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: carolina

Du är så duktig Ingrid som löser krysset troget varje lördag.

Inatt ändrar vi klockan så nu kommer det att bli strängt i några dagar! Ha en bra lördagskväll!

2010-03-27 @ 18:32:18
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: Lena

Grått och mulet här och blåsten har vi sluppit hittills. Vi har massor med snö kvar i trädgården.

Jag vill ha bort den NU.

//Lena

2010-03-27 @ 19:45:56
URL: http://bloggissoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0