Melodikrysset nr. 46 2010

Fast det regnar och är allmänt tråkigt väder
så blir det ett nytt kryss.
Ett kryss som är nr.46
.
VÅGRÄTT
V2. BLÖT (man blir blöt i regn)
V5. LARSEN (Kim Larsen)
V7. BURT (Burt Bacharch)
V8. UNGDOM (Ljuvliga ungdom)
V9. ALDÈN (Sonja Aldén "För att du finns")
V10. BEE-GEES (En grupp från Australien)
V12. GUL (En färg, kan inte komma på melodin så jag gissar)
Efter ett tips från Sven "Under blågul fana"
V13. GUN (The man with the golden gun)
V14. ALABAMA (Sweet home Alabama)
.
LODRÄTT
L1. TENORERNA (De tre Tenorerna med bla. Luciano Pavarotti)
L3. LJUVA (Ljuva sextiotal)
L4. TOTO (låten "Hold the line")
L5. LOU-BEGA (David Lou Bega)
L6. REGNET ( Regnet det bara öser ner)
L11. SÅGA (Ett udda instrument)
.
Som vanligt kommer rutan här.
Så var detta gjort
Jag väljer denna låt Lou-Bega med sin "Mambo No 5"
Nu får vi göra lite nytta inte bara förnöja oss.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling
.
Ps. Sven hjälpte mig med låten jag inte kunde
"Under Blågul fana"
Tack så hemskt mycket för hjälpen.

Kommentarer
Postat av: Sven

Under blågul fana

2010-11-20 @ 12:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0