Melodikrysset nr. 41. 2010

Även denna melodikryss lördag är vädret jätte fint
men graderna har sjunkit till + 8 grader.
Lite kallt om fingrarna när jag cyklade till jobbet.
Så vantarna kom på ska jag säga. Brrrr......
Nej nu är det krysset som gäller
.
LODRÄTT
L1. EDIT-PIAF (Non, je Ne Regrette Rein)
L2. BODÉN (Åsa Bodén)
L3. RIVERDANCE (en berömd show)
L4. HARPO (Jan "Harpo" Torsten Svensson
L5. RIO
L7. PICASSO (Marie Picasso)
L8. MARIE (Marie Picasso)
L10. DÄR (Blinka lilla stjärna där)
L12. TOR (Tor Isedal)
L14. SKOR (Somliga går i trasiga skor)
.
VÅGRÄTT
V1. EKBORG (Lars Ekborg"Vem ser ett barn")
V4. HAR (Han har öppnat pärleporten)
V6. IL-DIVO (Italiensk grupp)
V9.
V9. HAN (Han har öppnat pärleporten)
V11. INTE (Far jag kan inte få min kokosnöt)
V13. CHESS (Föreställningen Chess)
V15. FAR (Far jag kan inte få upp min kokosnöt)
.
Så här blev rutan när alla orden är på plats.
.
En låt även denna gång tycker jag att vi ska ha
Då blir det denna.
HARPO med "Moviestar"
.
Nu ska vi göra lite annat denna soliga lördag
Ni får ha en fortsatt trevlig lördag.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Lena

Idag har vi firat min dotters pojkvän som fyllt 25 år. Det blev mycket hembakat, så jag promenerade hem denna kalla höstdag. Brr, imorgon blir det tipspromenad i skogen med långkalsonger och mössa.

//Lena

2010-10-16 @ 22:53:53
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Hoppas att din söndag är lika fin....det är den häruppe i Götet i alla fall ;o) Solig och krispig.

Ha det bäst

Margaretha

2010-10-17 @ 09:56:07
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Erika

Den här låten har jag alltid tyckt om med "Harpo" Så länge sedan man hörde den första gången, men den håller ännu.

Kram

2010-10-17 @ 10:16:59
URL: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0