Melodikrysset nr. 43. 2010

Redan en ny lördag och med den ett nytt kryss
som behöver lösas.
Utanför fönstret är det mulet men ganska varmt
hela 10 plus grader.
Får se om det blir ett lätt kryss även idag.
.
LODRÄTT
L1. LA-BOHEME (Opera)
L2. NORDMAN (Svensk grupp)
L3. SINATRA (Frank Sinatra)
L4. REEVES (Jim Reeves)
L5. MY-WAY (Paul Anka skrev den engelska texten)
L11. WE (We will rock you)
L12. J-SON (Björn J:son Lind)
L13. EN (Köp en zebra)
.
VÅGRÄTT
V1.LUNDSTRÖM (Jungfru kär (Karusellen)
V6. PRINSEN (En dag är prinsen här)
V7. KOMMIT (Alla fåglar kommit ren)
V8. SAY (I just called to say I love you)
V9. DEAN (Dean Martin)
V10. AF (Carolina af ugglas)
V14. PETTERSSON (Jungfru kär (Karusellen)
.
När alla orden är på plats så blir rutan så här.
.
Vi får väl ha en av låtarna som en avslutning
på dagens kryss.
Då väljer jag denna. Stevie Wonder och "I just called to say I love you"
.
Nu ska Fredrik och jag göra lite nytta.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: hjördis

Hej min vän, bra att någon är duktig på krysset, jag var osäker på lodrätt 11, men nu kan jag fylla i och skicka in. Här är grått och trist så jag gör inte så mycket i dag sitter mest framför datan.

Ha en fortsatt bra helg. Kram // Hjördis

2010-10-30 @ 14:32:42
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se/hjma
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ingrid !

Nu fick jag ta hjälp av Dig idag också, alltid något jag inte kan.

Vad härlig den är med Stevie Wonder, hade den på LP.

Det blev en fin och solig, fast lite blåsig dag i Södertälje.

2010-10-30 @ 17:27:36
URL: http://parart222.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0