Melodikrysset nr.38. 2010

Dax för ett nytt kryss.
Vädret är så där ...... disigt och tråkigt.
.
Då börjar vi.
Ska försöka skriva på samma gång som programmet
är i radion. Ska bli roligt och se om det går.
.
Första uppgiften för dagen blir.
L1. Rätt ord från visans titel ??? .....
Kan det vara "Det GÅTFULLA folket"
.
Trippel fråga
V6 ..L13 ..V9 .. Tre ord från titeln ???.....
Är det ..... TUSEN och EN NATT
.
V12. Vilket är landet ??? Nu får jag tänka  ... Ah ARGENTINA
Don´t cry for me Argentina.
.
L5. Ett flicknamn ??? KRISTINA från Duvemåla.
.
Det här går ju bra tycker jag........
.
V1. Hur lyder uppmaningen??? Jag går och fiskar.
Kan det bli ... GÅ OCH FISKA
.
L4. Vem är TV- personligheten??? Det är ju INGVAR Oldsberg så klart
ingen sångröst precis.
.
Vem hade kunnat tro att det skulle gå så här bra !!!
Är det för att det är lätt idag tro ....:-)
.
V7. Vilket djur sjunger ??? Det måste vara en GRIS
"Ingen rädder för vargen"
.
L2. Var kommer gruppen ifrån ??? Det är ju ORSA spelmänn.
.
L11. Det femte ordet i låten ??? Den första gången jag SÅG dig.
.
V10. Vem sjunger ??? Det är ju LASSE Kronér som sjunger.
.
Detta var ju roligt ..... jag hinner med.
.
V8. Geografi ??? Placera låten rätt ???
Kan det vara USA ???
.
Dubbel fråga och sista frågan för dagen.
L3 och L14. Vilket djur ??? och det tredje ordet ???
"Vad tar ni för valpen ni har i fönstret?" Då blir det HUND och NI.
.
Nu ska jag gå in och skriva i svaren på "lös krysset på nätet.
Så att jag får in rutan också.
.
Så var det gjort.
Nu ska jag iväg och handla
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

SÅ duktig du är..det är skoj med kryss..

2010-09-25 @ 16:19:21
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0