Fototriss den 10 april 2011

En härlig och solig söndag hela 15 grader varmt.
Denna fina dag är temat "STILLÉBEN" i FOTOTRISSEN
Inte helt lätt tyckte jag.
Vad innebär "STILLÉBEN" ?? = är en motivkategori
inom måleri och fotografi, som bara innehåller föremål.
Ofta gäller det sådant som hör till hemmet
– bordsserviser, blommorböcker –sedda på nära håll.
Nr.1
jag har en STILLÉBEN på tavla
Nr.2
Något liknande i verkligheten
min farmors gamla saker fick se dagens ljus
Nr.3
och till sist
Fler fina "STILLÉBEN" tittar du ..............HÄR
.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Lisa

Trevlig triss. Kakan såg smaskig ut :)

Postat av: @Receptomaten

Klockren tolkning med mums på slutet :)



Trevlig söndagskväll!

2011-04-10 @ 17:10:28
URL: http://spisat.se
Postat av: anki-itte

Fin triss

2011-04-10 @ 18:20:14
URL: http://anki-itte.blogspot.com/
Postat av: Misswhatsit

En fin tolkning av veckans triss. En mumsig avslutning på sista bilden.:)

Ha en skön söndagskväll!

Kram!

2011-04-10 @ 18:26:43
URL: http://misswhatsit.blogg.se/
Postat av: Gunsside

Vakkert bilde! -og vakker triss ;))

Postat av: Jah Hollis

Det var fina stilleben-varianter.

2011-04-10 @ 20:58:11
URL: http://jahhollis.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ingrid !



Ser mitt fat, förresten det fatet har inte jag det är lite mindre och en skål hör till.Finns bara en, så förmodligen, fick jag det innan jag gifte mig.Kanske skulle titta efter fler delar.Min dotter var i skåpet sist hon var här.Ville ha det, sa som min Mamma, ta det Du annars får Du det när jag är borta.Hon fick ärva en bonbonjär, som jag tog efter Mamma, ingen av mina syskon ville ha den för det var en buckla på den.Jag lät en silversmed putsa upp och banka ut bucklan.Den blev jättefin.400:- kostade det.Min Mamma hade gelehallon i den,så hon fick två stora påsar det också samt ett trädgårdsmycke nu när hon fyllde 40 år 26/3.samt 100:- i blomstercheck.

Av hennes Pappa fick hon en massagedyna för hela kroppen.Som hon önskat sig.

Så nu ligger jag lågt, men tog igår ut en hundring och upptäcker att det fattas över 800:- på kontot,pust, jag har inte köpt något eller tagit ut heller.Så nu får jag vänta tills kontoutdraget kommer och se vad det kan vara.Kanske en autogiroutbetalning som jag glömt att jag har.Det är ju fasligt mycket pengar.På en liten pension.Annars har banken snott dem.Jag som nästan bara handlar med kortet.Sätter in på Ica-kortet också.

5 dagar till att oroas.



Kram Mi

2011-04-13 @ 19:53:33
URL: http://parart222.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0