Melodikrysset nr. 34. 2011

Så var det dags för ett nytt kryss.
Vädret i lilla Tomelilla är riktigt skapligt
Solsken och graderna är på hela 18 grader
i skrivande stund. Får väl ut med cykeln
en liten runda idag.
Fast nu är det krysset som först ska lösas
.
VÅGRÄTT
V5. FLYGMASKIN (Trio med bumba sjöng ju om en gul flygmaskin)
V6. OCKELBO (Prins Daniel kommer från Ockelbo)
V7. OF (Army Of Lovers)"Crucified"
V8. IMITATIONER (vi hörde exempel på sådana)
V10. DOGGE (Dogge Doggelito)
V12. DÄR (Där näckrosor blommar)
V13. TVÅ (Te för två)
.
LODRÄTT
L1. KYCKLING (Vilket Djur)"Kycklingpolka"
L2. EMILIA (Emilia sjöng "Big big world")
L3. OSLO (Turistens klagan utspelar sig på Karl-Johan i Oslo)
L4. CITRONER ("Jag längtar till Italien")handlar bland annat om små citroner gula.
L5. FLORINDO (Den glade bagarens namn)
L9. TE (Te för två)
L11. ET (Evert Taube)
L12. DÅ (Michelangelo men så svara då)
.
Dagrns ruta blir så här
RUTAN KOMMER SENARE
Jag är inte hemma nu .... jag arbetar i affären till kl 13.00
så jag får lägga in rutan lite senare
Nu är rutan här
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Anmaja

Tyckte det var lite svårare idag. ;-O

Men det lyckades med lite hjälp.

Harebra.

Anna

2011-08-27 @ 13:02:38
URL: http://blogg.omakastengods.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0