Melodikrysset nr.8. 2011

Idag sitter jag här och väntar på krysset
vädret är ganska skapligt 0 grader ute, man ser
faktiskt lite blå himmel..... det känns så skönt.
Nu ska vi se om vi kan lösa krysset.
.
VÅGRÄTT
V1. MITT-AFRIKA (en amerikansk 80-tals film)
V6. NIELSEN (Monika Nielsen)"Söderjäntans söndag"
V8. KAMRATER (Gamla kamrater)
V9. OM (Drömmen om Elin)
V11. BANAN (skala banan) ur barn texten till låten
V12. PAUL (Paul Anka)"Please stay with me Diana"
V13. EN (Två små fåglar på en gren)
.
LODRÄTT
L1. MONIKA ("Hej hej Monika")
L2. THELMA (Thelma och Louise)en amerikansk film
L3. RONGEDAL (Bröderna Rongedal)"Just a minute"
L4. KAN (Kan du vissla Johanna )
L5.ANKA (Paul Anka)"Please stay with me Diana"
L7. SKALA (skala banan) ur barn texten till låten
L10. MÅNS (Måns Zelmerlöw)"Cara Mia"
L11. BLÅ (Ser du stjärnan i det blå)
L12. PÅ (Två små fåglar på en gren)
.
Kryssrutan blir så här denna lördag
Så var detta gjort.
Ganska enkelt idag.
Ni får ha en härlig lördag.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: hjördis

En hälsning från Lillhärdal med en kram till dig från mig

2011-02-26 @ 11:07:30
URL: http://fridhemsgangets.blogg.se/hjma
Postat av: Petra

jag klara inte v6 eller v8 men annars gick de bra! :P Provat kameran?

2011-02-26 @ 12:47:55
URL: http://petras.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Hoppas att din helg varit lika skön som min !!!

Så härliga jdurbilder i det förra inlägget ;)

Kram på dig

Margaretha

2011-02-27 @ 17:23:45
URL: http://catfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0