Melodikrysset nr. 52 2010

Det blir årets första kryss men ändå kryss nr.52
Här lyser solen från en klar blå himmel och det är +3 grader.
Krysset var lite svårare idag.
Så hoppas mina svar blir rätt.
rutan ser bra ut i alla fall.
.
LODRÄTT
L1. STEFAN (Stefan Sundström)
L2. NITTONDE (Svar den nittonde i denna månad)
L3. SORGER (Lägg dina sorger i en gammal säck)
L4. ROLF (Rolf Bengtsson rösten till Mowglis sångröst)
L5. MAX-HANSEN (Vita hästen)
L9. BO (Bo Kaspers)
L12. SÅ (Så som i himlen)"Gabriellas sång"
.
VÅGRÄTT
V1. SUNDSTRÖM (Stefan Sundström)
V7. LAXÅ (Jag sticker till Laxå)
V6. EFTER (Efter kaffet vill man ha små läckra damer)
V8. APOTEK (Jämtgubben vill bli bra igen)
V9. BYN (Hem till byn) en svensk tv serie
V10. DRAG (Drag show) Christer Lindarw
V11. SOM (Så som i himlen)"Gabriellas sång"
V12. SPEARS (Brittney Spears)"Out from under"
V13. HEM (Hem till byn)en svensk tv serie
.
Rutan blir så här om jag har rätt på orden
.
Låten jag väljer denna nyårsdag blir
Britney Spears "Out from under"
.
Nu ska vi gå en liten runda i solskenet .... man får passa på när det är
sådana här dagar.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

God fortsättning Ingrid !



Jodå det är helt rätt,löste efter Vonkis idag



Kunde bara Apotek och Max Hansen, sen totalstopp i skallen.



Vi har jättemycket snö här i Södertälje



Hej från Mi



2011-01-01 @ 22:22:51
URL: http://parart222.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0