Loppis !!

Vi var på LOPPIS i lördags i Spjutstorp.
Där handlade Fredrik lite småsaker som han gillade
Först blev det små grisar
sen hittade han tre små tavlor som det går att känna på.
Minsta tavlan en häst och de andra möss och björnar
Vi spikade upp dom bland alla de andra känsel tavlorna.
Kul när han kännde sig nöjd med sina inköp.
Vi satt i solskenet och tog av vår picnick korg,
.
Två små barn kom fram till oss och frågade om vi ville köpa lotter
Vi kunde få köpa 3 för en tia. .... - jaha och vad vinner man då undrade jag
- jo du kan vinna  en ål ... sa tjejerna
- En ål sa jag ......
- Ja en ål ... men den är död .... sa dn minsta av töserna
Jag skrattade och Fredrik skrattade med
Tur att den är död för annars hade jag inte velat ha en lott.
Jag köpte lotterna bara för att de var så söta och att ålen skulle vara
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0