Melodikrysset nr. 26. 2011

Har tagit lite ledigt denna vecka
men krysset får jag lösa .... tycker jag
Vädret har varit så underbart.
Graderna har stigit ända upp till 28 - 29 grader.
Har bränt axlarna lite grann.
.
VÅGRÄTT
V6. SHAKIRA (Shakira Isabell Mebarak Pipoll)
V7. DU ("Du kan inte ta med dig något dit du går")
V8. BRYAN-FERRY (mest känd från pop gruppen Roxy Music)
V10. LIGURIEN (en provins i norra Italien) en Evert Taube visa
V13. SÄD ("sädes fälten böja sig för vinden")Roland Cedrmark spelade
V14. ENGELSKA ("Engelska flottan har siktats vid vinga")
V15. TA ("Du kan inte ta med dig något dit du går")
.
LODRÄTT
L1. ÅSKBOLLEN (James Bond film "Thunderball")
L2. LADY-GAGA ("Born this way")
L3. WINNER ("The winner takes it all")
L4. DAME (Dame Edna)en megastjärna från Australien
L5. JUDY ("Judy min vän")Tommy Körberg
L9. RENSA (Smurfarna sjunger Per Gessles låt "Gå och fiska")
L11. IMSE ("Imse vimse spindel")
L12. EDNA (Dame Edna)en mega stjärna från Australien
.
Rutan för denna gången blir så här.
.
Nu ska vi köra till Nostalgi Café strax utanför Tomelilla
och titta på 50-tals husvagnar
Kameran följer med så jag återkommer med bilder på
dessa nostalgiska husvagnar. Ska bli riktigt kul att titta på.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Anne-Sofie

Har löst krysset lika som du. Men sången med Cornelis heter "Du kan ingenting ta med dig dit du går" vad jag vet. Men det förändrar ju ingenting!

2011-07-02 @ 16:07:43
Postat av: Isa

Grym design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2012-03-18 @ 19:01:48
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0