Melodikrysset nr. 30. 2011

Regnet har bara öst ner nu i två dagar ... :-(
Det är så trist ....
Tur att det blir ett kryss så man har något att göra.
Då var jag redo för detta.
Det blev visst en dag för sent .... jag arbetade igår
Sen blev jag inte färdig för att sätta mig ner
Idag söndag är vädret lite bättre men dom säger att
efter regn kommer solsken.  Så jag litar på det....
.
VÅGRÄTT
V1. MAGNUS (Magnus Uggla)"för kung och fosterland"
V5. SJUTTIOTRE (Vilket år 1973)"Sommaren som aldrig säger nej"
V7. Måla("Jag ska måla hela världen lilla mamma")
V8. LIN (Nu ska vi skörda linet idag)
V9. NORDMAN (Vad heter gruppen)låten "Var inte rädd"
V10. JÖBACK (Peter Jöback)
V12. BADA (Itsy bitsy teenie weenie yellow polka dot bikini)
V14. SAND (Guldet blev till sand)
.
LODRÄTT
L1. MAJ-PÅ-MALÖ (melodins namn)
L2. GOTLAND (Gotlänsk sommarnatt)
L3. UNIFORM (huvudpersonen är klädd i en sådan)"Någonstans i Sverige"
L4.VÄRMLAND (Ack du sköna Värmeland)
L6. TOM (Tom T Hall)skrev melodin till Alf Robertsons låt "Ett minne till lunch"
L11. ACK (Ack du Värmeland så sköna)
L13. AL (Al Johnson)"My Mammy" landserades ac Al Johnson
.
Så var det rutan för denna lördag
.
Nu ska jag ut och se hur vädret är nu.
Så jag säger
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0