Melodikrysset nr. 12 . 2011

Våren är på väg här i Skåne.
Här har vi hela + 6 grader och en blå himmel och inga moln.
Vi får väl lösa krysset även denna lördag.
Idag sitter jag på jobbet och försöker lösa denna uppgift.
Till min hjälp har jag Fredrik .... han är en hejare på musik.
Så det ska nog inte vara någon svårighet i dag.
.
VÅGRÄTT
V1. SISTA ("Vår sista dans")Helen Sjöholm´s låt
V4. VI ("Vi äro musikanter")
V6. MAX-MARTIN (En känd upphovsman till många låtar)
V8. HAGA ("Fjärils vinga syns på Haga")
V9. GOLF (ur filmen "Den ofrivillige Golfaren") med Lasse Åberg
V10. ALICE (Alice Baba)"Swing it magistern"
V12. VIDE ("Sov du lilla videung") barnvisa
V13. MAY (Billy May en känd orkester ledare) "Sunny side of the street"
V14. LADY-GAGA (Stefani Juanne Angelina Germanotta)
.
LODRÄTT
L1. SOMLIGA (Somliga går i trasiga skor)Cornelius Vreswijk
L2. SAXOFON (Solo instrumentet)
L3. ARMEN ("Sov på min arm")
L4. VÅR ("Vår sista dans")Helen Sjöholm´s låt
L5. ANNA-LENA (Anna-Lena Löfgren)"Lyckliga gatan"
L7. TRASIGA ("Somliga går i trasiga skor")Cornelius Vreswijk
L11. E.M.D (melodifestival låt från 2009 "Baby good by")
.
Hoppas jag får rätt med kryssrutan idag
Så här blev det
.
Nu får jag väl jobba lite inte bara förnöja mig.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Har du rymt med Anders E?(melodikrysset)

Skicka gärna en hälsning när du återkommer!!Haaa!!



Kramen

2011-03-30 @ 21:46:51
URL: http://frujacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0