En hastig utflykt

Vi satt vid frukostbordet och åt när mannen sa
..... ska vi ta och sticka till ULLARED och köpa varsin
vår jacka. ..... Jag sa - ja varför inte.
Sagt och gjort vi packade en lite fika korg och stack iväg
Vi var framme 2 tim och 45 min senare.
Innan vi gick in i det gula varuhuset
så åt vi en god middag på en liten restaurang sidan om
GEKÅS.
Det blev faktiskt några fina fynd både till mig och mannen.
Därefter så körde vi inte direkt hem utan tog en annan väg hem.
Vi fikade vår medhavda kaffekorg i en lite by som hette FEGEN
Vid Sjön Fegen så drack vi kaffet och njöt av utsikten.
Sen körde vi vidare på småvägar ner mot skåne och Tomelilla igen
På vägen dit så körde vi förbi något som hette "Danska fall"
Vi blev nyfikna och stannade för att se vad detta innebar
Ett fint utflykts mål
Fast lite mindre än "Helvets fallet" vid Orsa
som vi var och såg när vi körde runt i vårt avlånga land.
Efter detta lilla avbrott som vi gjorde så bar det hemåt igen.
Vi var hemma igen kl 21:00
Då hade vi varit borta precis i 12 timmar.
Vi kände oss nöjda med dagen.
Det blev en kvälls kopp och jag provade kläderna jag köpt.
Sen blev det faktiskt sängen.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0