Melodikrysset nr. 20. 2011

Vädret är så härligt idag. Blå himmel och en fin sol.
Får skynda mig och lösa krysset och sen ut i det fina vädret.
.
VÅGRÄTT
V1. TURKIET (melodifestival låten "Wild dances" från Turkiet år2003)
V6. KAN ("Far jag kan inte få upp minkokosnöt")
V7. TÅGSTATION (under en tågresa så passerar vi många sådana)
V8. NUBBEVISA (sådana sjunger man vid tex midsommar)
V10. GEORGIA (Ett flicknamn eller en geografisk plats)
V12. FAR ("Far jag kan inte få upp min kokosnöt")
V14. ROD (Rod Stewart duett med Lisa Ekdal)
V15. YOU GOT IT (Jag förknippar denna låten med Roy Orbison)
.
LODRÄTT
L1. TITANIC (En film om resan på båten Titanic)Celine Dione
L2. REGNBÅGAR ("Somewhere over the rainbow")
L3. IN-THE-MOOD (Gleen Miller låt "In the Mood")
L4. TITT (Titti Sjöblom med "Ticki tack" )
L5. SKOLA (utspelar sig i en skola)
L9. SWING ("Swing it magistern")
L11. GUN (Top gun)
L13. IT ("Swing it magistern")
.
Dagens ruta blir då så här.
.
Nu ska jag gå en lååååång runda.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej Ingrid !



Idag tog jag hjälp av Dig. Det var bara några bokstäver som fattades.



Igår skulle vi träffas på stan min väninna och jag okej tänkte, Hoppas hon inte ändrar på det nu som hon brukar.Jo då, ingen fika på stan för dyrt, det sa jag också.Det blev kycklingmiddag hemma hos henne kl.16.00. Min kropp kan inte ställa om sig så där.

Blir stressad av sådant här.Att bestämma för det ska passa henne, men inte mig.Andra gången den här veckan.I Onsdags ville hon vi skulle träffas, fast hon mycket väl vet att jag har fullt upp med min sjukgympa och då läg Xet på sjukhus, så han skulle ha besök också.



Jag hade som Du tänkt gå och handla idag.Men att göra det nu och sedan bussa ännu en gång.Det orkar jag inte.Handlar i morgon eller en annan dag.

Tycker inte OM att någon bestämmer vad jag ska göra.

Nu som pensionär, vill jag göra det som faller mig in.Säger jag något, blir hon arg.Men tiga och lida har jag gjort färdigt.

Vet inte hur jag ska lägga upp detta med henne.



Usch nu har jag tråkat ut Dig med sådant här trubbel.Kanske Du har ett råd att ge mig, Du verkar var klok och förståndig.Vilket jag är också i vissa fall.Men inte i detta tydligen.



Ha en trevlig helg !



Kram

2011-05-21 @ 12:08:51
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0