Melodikrysset nr. 21. 2011

Denna lördag är det lite blandat väder i Tomelilla
Moln och sol om varannat.
Graderna är blysamma 13 grader.
Mannen väntar på att jag ska bli färdig med krysset
så att vi kan gå en härlig promenad.
Då är det bäst att sätta fart.
.
VÅGRÄTT
V1. HELLSTRÖM (Håkan Hellström)
V5. SUSANNE (Susanne Alvengren sjunger ledmotivet ur filmen Roy och Rogers mack)
V6. DEGEN ("Bagaren i San Remo" han arbetar med deg)
V8. MALENA (Malena Ernman "La Voix")
V9. GAMAR (gamar sjunger för Mowgli i djungelboken)
V11. SNURRA ("Snurra min jord")
V12. RINGEN (Jungfrun hon går i ringen)
V13. KROCK ("Vi sitter här bak i bilen och vill inte vara med om en krock")
.
LODRÄTT
L1. HUSVAGNAR ("Man ska ha husvagn")
L2. LÄSKEDRYCK ("Fyra bugg och en coca cola")eller "Bugga loo, dansa rocknrolla"
L3. SÖNDAGAR ("Aldrig på en söndag")
L4. ÖSTEN (Östen med resten med "Varför ska man leva för varandra")
L7. NORDEN (Skeppet Albertina seglar i Norden)
L10. MIN ("Snurra min jord")
.
Kryssrutan blir så här.
.
Nu står mannen och stampar ute i hallen
Bäst att springa.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ingrid !



Vilken tur jag har Dig, Vonkis och Enn att förlita mig på.Idag ringde min syster Maud och grattade mig på namnsdagen, sa jag löser Meodikrysset, hon lyssnade inte fortsatte prata.Samtidigt som hon putsade silver, och jag som hör dåligt.Kände ett litet stig av irritation.Varför lär sig inte mina nära och kära mina hålltider.Utan alltid ska de pricka in dom.

V12. hann jag med .sen fick jag ta hjälp av Dig.



Vädret är likadant här som i Tomelilla.



Ha en fortsatt fin Lördag och kram Mi

2011-05-28 @ 16:08:22
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Postat av: Stefan Falkelind

Är du en hejare på Melodikrysset? Här regnar det.

2011-05-29 @ 16:53:00
URL: http://stefanfalkelind.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0