Melodikrysset nr. 40. 2011

Väldigt vad veckorna går.
Vädret idag är blandad kompott
alltså lite moln och blå himmel. graderna ligger på
blygsamma 10 st. Vi får lösa krysset i alla fall.
.
VÅGRÄTT
V1. TAKIDA (en svensk grupp)
V4. AS ("Upp och hoppa Tor", Tor är en asa gud)
V7. NORMAN (Charlie Norman)
V8. HÄR ("Här är den sköna sommaren")
V9. ISAKSSON (Patrik Isaksson med "Du är den som jag har saknat")
V11. EFTERFEST ("Har ni efterfest på eran balkong")
V13. BRA ("Du ger mig bra vibrationer")
V14. BALKONG ("Har ni efterfest på eran balkong")
.
LODRÄTT
L1. TINTIN (en seriefigur)lite svår
L2. KYRKA ("Mälarö kyrka" med Magnus Johansson på trumpet)
L3. AGNES ("Love, love, love")
L5. STARDUST (Charlie Norman spelade melodin Stardust)
L6. JOHN (John Williams)filmen Star Wars
L10. OLROG (Ulf Peder Olrog)
L12. TIO ("Tio tusen röda rosor")
L13. BB (BB King)
.
Dagens ruta
.
Nu får jag återgå till att gör iordning
för gästerna som kommer ikväll.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej Ingrid !



Fick mycket hjälp av Melodikryssarna på FB-sidan.De är jätteduktiga.Kunde lite. Tyvärr hör jag så dåligt på webradion, det höswta ljudet på.Min radio har lagt av bara skorrar och fräser.



Många ord sväljer Eldemanen, talar för dovt för mig.



Trevlig Lördag !



Kram Mi

2011-10-08 @ 11:28:00
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0