Melodikrysset nr. 41. 2011

Brr .... så kallt det är.
- 1,5 grad .. brr . Jag gillar inte när det är kallt
och kallare ska det bli framöver .... brr brr.....
Fast solen skiner från en klar blå himmel idag.
Så det är ju härligt.
Jag får väl sätta igång att lösa krysset även denna
kalla lördag. Kaffet är upphällt och pennan är beredd
rutan är framtagen så nu är jag på hugget
Anders Eldeman kan sätta igång.
.
VÅGRÄTT
V1. FREDMANS (Fredmans epistlar)"Fjäril vingad syns på haga"
V5. ÅSA (Åsa Jinder sjunger "Som en sommarvind")
V7. ENRIQUE (Enrique Iglesias)Hans pappa Julio Iglesias sjöngför oss
V8. OH (Oh Laura)
V11. ONEDINLINJEN (En Tv-serie)
V14. DU ("Du är den ende")
V15. EN (Tusen och en natt)
V16. PLURA (Per "Plura" Malte Jonsson)
.
LODRÄTT
L1. FEELGOOD (Dr. Feelgood)denna fick man googla på
L2. EUROPE (En hårdrocks grupp)
L3. AQUA (De blev kända för sin "I am a Bobby girl")
L4. SÅ (Plura var med i Tv- serien "Så mycket bättre")
L6. SKO (Somliga går i trasiga skor)
L9. HAJEN (En gammal klassiker, då blev man rädd)
L10. FINAL ("The final countdown")
L12. DEN ("Du är den ende")
L13. LAURA (Oh Laura)
.
När rutan är ifylld så blir den så här
.
Nu ska jag och Fredrik ut i solen och går en runda
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0