Melodikrysset nr. 37. 2011

Denna kryss lördag så är det lite mulet. Graderna är inte heller
något vidare bara 10 stycken.
men vi får lösa krysset ialla fall ....
Kryss, penna och radion på bra volym och öronen på skaft.
Då är det bara till att starta...............
Anders Eldeman ska visst vara på honungs mässa i Kristinehamn idag
sen är det slut på hans sommar turné ......
.
VÅGRÄTT
V3. FAME (Jessica Andersson och Magnus Bäcklund bildade gruppen Fame)
V5. EUROPE (The Europe)"The final countdown"
V7. STAD (Stad i ljus)
V8. LJUS (Stad i ljus)
V9. I (Stad i ljus)
V10. POLISEN ("Polisen som mitt i gatan står")
V12. CHER ("The shoop shoop song in his kiss")
V13. NI ("Vill ni se en stjärna")
V14. ORSON (Orson Welles ur filmen "tredje mannen")
.
LODRÄTT
L1.SEXTIONIO ("Judy min vän" sjöng Tommy Körberg 1969)
L2. FREDRIKSSON (Marie Fredriksson)"the look"
L3. FERLIN (Nils Ferlin skrev "När skönheten kom till byn")
L4. EN ("Vill ni se en stjärna")
L6. MUNTHER (Ulrik Munther)"Boys don´t cry"
L11. EGEN (Jag vill ha en egen måne)
-
Dagens ruta blir så här
.
Nu ska jag försöka få Fredrik med ut i skogen
och plocka lite svamp förhoppningsvis kantareller
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ingrid !

tack för hjälpen idag.



Det hade nog varit lätt för mig idag, ser det nu när jag ser svaren.Hörde Tredje mannen,sedan gick jag iväg och handlade.

Avskyr då han är ute, vill han ska hålla till i radiohuset då detta sänds.Kan han inte fatta att det finns folk som hör dåligt och att det blir för mycket stoj emellan frågorna.Gillar Du det.

Han kan väl resa utan att det är Mel.X på gång.



Kram Mi

Postat av: Ingrid

Du är så duktig på att alltiod göra melodikryssen, här tänker vi bara göra det -men blir aldrig av.

2011-09-18 @ 13:31:15
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: soffie

guuu va duktig du är varje vecka!!!ha en goo ny vecka goa Ingrid!!!

2011-09-18 @ 20:30:44
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0