Melodikrysset nr. 3. 2012

Då sätter vi igång med krysset igen efter ett långt uppehåll.
vädret här i Tomelilla är mulet men uppehåll.
Graderna är blygsamma + 2. Undras om vi ska få någon snö??
Då sätter vi igång .... radion är på och datorn med
pennan är vässad och huvudet är alert.
.
VÅGRÄTT
V5. BARRY-WHITE (han med sammets rösten)
V7. EN (Ainbusk singers)med låten "Lassie"
V8. ERNMAN (Malena Ernman)
V9. GUL (Yellow submarine)
V10. DIKE (Kråkan som skulle åka, åkte ner i diket)
V11. CAN-CAN (dansen kallas så)
V13. RE (från sången Do re mi i musikalen "Sound of music")
V14. OLA (Ola Svensson)
V16. MALENA (Malena Erman)
.
LODRÄTT
L1. FRANSKA (orginalspråket som operan var på)
L2. FYRA (Fyra bugg och en coca cola)
L3. THE (The Beatles)
L4. BELLMAN (Carl Michael Bellman)
L5. BLENDER (Dansbandet som vann guldklaven)
L6. INGEN (Ingen som du)
L12. SOM (Ingen som du)
L15. LENA (Lena Willermark)
.
Dagens ruta blir så här om jag har rätt
Nu ska jag och Fredrik skriva lite brev.
Så jag säger ....
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det verkar bli dåligt med snö i år. Nu kan det nästan kvitta, men jag kommer inte gråta för några snöflingor, för det är ändå ganska mysigt.

//Lena

2012-01-21 @ 21:36:32
Postat av: Anmaja

Välkommen i bloggvärlden igen. ;-)

Anna

2012-01-22 @ 11:29:47
URL: http://blogg.omakastengods.se/
Postat av: Sigrid

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2012-03-19 @ 00:37:43
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0