Melodikrysset nr 4

Tjingling !!!!!  Så var det lördag igen. Denna gången var det supersvårt för mig iallafall, har letat länge, hoppas det har blivit rätt, ser bra ut iallafall. då börjar vi.

Vet ni att mellan 30-40 000 skickar in sina lösningar till krysset.

Första uppgiften var vem som sjöng ? Det var Lena Philipsson och hon sjöng "Dilirium" Lena skall in på L10

Denna uppgift är jag inte säker på men ordet blir Eldar. Kryss adressen är V9

Denna kunde jag, för jag har sett båda versionerna av Rännstensungar och där ingår denna lilla fina melodi "I min lilla värld av blommor". På V5 ska det långa ordet rännstensungar in

Nu fick vi höra en finsk version av "mamma är lik sin mamma" och 4:e ordet blir sin På L6 skriver vi sin

Nu var det Tom Jones som sjöng "Burning down the house" ihop med The Cardigans så på L1 ska det stå Cardigans.

En dansk version av Sven-Ingvars "vid din sida" På V13 blir det sida




Mera svenskt nu  "Flickorna i småland" och där finns ett ord som är ett  färgstarkt ord. Lingonröda ska in på L2
Man tänker på Delta Rythm boys när man hör den låten.

Nu blev det svårt för mig, jag är inte duktig på klassikt, en kompisitör som skrivit "Våroffer" Igor stavinskij är det . Hans förnamn ska in på V7 Igor

En brittisk grupp som är jätte stor, vad hjälpte det mig jag hade ingen aning, låten hette "Lost" Efter lite letande så kom det fram att guppen hette Coldplay. Så skriv Coldplay på V1

Nu var det Lars Roos som spelade en låt från en stor film "Jorden runt på 80 dagar" och vad behöver man när man är ute och reser jo ett pass så pass ska in på L3

Dagens enda dubbel fråga L4 och V12  De båda första orden i film titeln ska skrivas in. Det var "Amelie från Montmartre"
L4 Amelie och V12 från

Vem sjunger "Tedskedsgummans visa" jo författaren själv. Alf Pröysen L8 Alf

Sista uppgiften V11 Count Baise "April in Paris" och det skulle vara ett tidbestämt ord då kan det bli April på V11

Ja då ska vi ha klarat det även denna gång.

Kommentarer
Postat av: Nickan

Tack för kommentaren! Jo, jag löser melodikrysset varje lördag! Ett måste annars känns det inte att det är helg! Ha dé

2009-01-24 @ 16:32:42
URL: http://opelnickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0