Melodikrysset nr 5

Så var det lördag igen. Det var lite lättare idag.

Vi börjar med L1. vem som sjöng? "Stranger in the night" Jo Frank Sinatra. Hans förnamn ska in på L1 Frank

En duett av ett syskonpar. "Kall som Is" Anders och Karin Glenmark. Hennes förnamn sak in på V8 Karin

Nu kom vi till en mer känd låt "Min Gitarr" som vi förknippar med Sven Ingvars Det skulle visst ha varit en religös sång från början, men den handlar om gitarrer i dansbandsvärlden. Så ordet Gitarrer ska in på L2

En duett igen Nu var det Simon & Garfunkel som sjöng "The sound of silence" . Garfunkels förnamn är Art så på V5 ska Art in.

Denna fråga hade jag lite bekymmer med, jag ser inte på skräck filmer men eftersom vi fick namnet Jerry Golsmith som hade skrivit musiken till filmen så kunde jag leta upp den och det var "The Omen" Omen in på v11

En trippel fråga. En svensk grupp som sjöng "I give my life" det var Army of lovers. Army på L4, of på L11 och Lovers på L9

Nu handlade det om en amerikansk tv serie La i förkortning. Los Angeles in på L3

Nu är vi halvvägs

Bamses dunder hits.
Vad handlar den om i orginalet? jo Sommartider med Per Gessle så sommaren ska in på V6

Nu blev det operett med Per Grundén, han sjöng "farfars sång" ur Fågelhandlaren. En ledtråd fick vi "en ekomonisk syssla med djur anknytning. Så Fågelhandlaren ska in på V1

Nu blev det djur fråga, vilket läte illustrerades jo "surr" . Så skriv surr på L10

En svensk grupp igen. Denna gången var det Ace of Base. första delen av namnet ska in på L7 Ace

Rätt ord i titeln på sången Det var "By the rivers of babylon" jag tänker på Bony M. Rivers in på V12

Sista uppgiften för idag. "Titta in i min lilla kajuta" Lilla ordet in på L13

det var allt för denna gången med melodikrysset

Kommentarer
Postat av: Lena

Melodikrysset är alldeles för svårt för mig. Har du vunnit någon gång?

2009-01-31 @ 12:28:56
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Nickan

Japp jag har också fixat krysset! Var enkelt idag! Jag måste lösa krysset varje lördag så det känns att det är helg! Ha dè

2009-01-31 @ 16:23:21
URL: http://[email protected]
Postat av: Nickan

Hej hopp! Inte tar jag illa upp om du hittar något kul/intressant på min sida så är det bara att ta, kul om fler kan få roa sig! Ha dè

2009-01-31 @ 17:07:31
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Annica

Hej!

TACK! Kul att du gillade mina "pyssel-saker". Att sticka är som att meditera för mig. Man bara försvinner en stund och känner ingenting. Hur skönt som helst. Det här med korten är ganska nytt för mig. Men åh så kul det är!

Ja nu håller vi tummarna för Hanna. Vilken tjej! Och vilken röst!

KRAM!

2009-01-31 @ 17:14:22
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Stefan

Ha ha ha...nej du, den bilden var inte härifrån. Men vi har i alla fall drygt en halvmeter ute i terängen, så jag tycker nog att det räcker :-)

Ha en bra kväll du med.

2009-01-31 @ 18:54:17
URL: http://jalonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0