Nord Kap

Resan till Nord Kap gick längs den slingriga norska kusten.
Om jag tyckte att vägen var slingrig mellan Jävsö och Delsbo
så var det ingenting emot denna vägen.

Nu är klockan 12 eller 24 eller 00 vad ni vill ....vi stannade och tog lite bilder
för att visa så här ljust är det när det är mitt i natten.

Efter en natts vila så gick färden vidare upp mot målet.

Nu var det inte långt kvar. Efter vägg tull så kom vi vidare på vägen upp
och det gick ganska brant upp för berget.

Det var fler än vi som ville se denna utsikt.

Nu har vi nått målet. Det var så himla vackert ... det går nästan inte att beskriva.
Strålande sol men det blåste lite små snålt där uppe. Tur att vinter jackan var
med. Det kostade oss 800 norska kronor för att komma dit upp och titta
men det var det värt helt klart.
HELT FANTASTISKT.....Det måste upplevas.
Jag är super glad att vi har gjort denna resa.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilka underbara bilder!!



Imorgon gifter jag mig!

2009-06-12 @ 21:49:32
URL: http://junitjejen.se
Postat av: marie

tänk dit skulle jag vilja åka... ett av mina drömmar =)

2009-06-12 @ 22:43:46
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vilka fantastiska bilder.

Så vackert!

Ha en fortsatt bra resa.

Kramen

2009-06-13 @ 09:16:30
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Petra

Vilka bilder! Nu vill jag oxå dit!! :)

2009-06-13 @ 12:19:24
Postat av: Kerstin

SEr väldigt fint ut !! lite öde men väldigt fint !

Tänk så mycket man inte har sett i sverige........

2009-06-14 @ 21:24:43
Postat av: ERica

Verkligen fina bilder, mer såna vill vi se:-)

2009-06-15 @ 11:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0