Melodikrysset nr.40. 2009

Dagens kryss var verkligen inte lätt
Antingen så var min hjärna inte med
eller så var det extra svårt idag.
Efter många om och men så kommer mitt
förslag till krysset här.
Första uppgiften för dagen var en melodifestival låt
från i år 2009. "Show me heaven" med Lili och Sussi
Lili in på L11.

Så fick vi höra "Hujedamej" sicket barn han var
och det handlar om Emil så Emil in på V12.

Nu en visa "Du kan få min....när jag dör"
här är det bland annat en kortlek och i den finns ess
så skriv Ess på L12.

En trippelfråga  Det gällde en musikal.
Peter Jöback sjöng "Varför Gud" och den melodin kommer
från musikalen "Miss Saigon"
Peter på V6 och miss på V14 och Saigon på V16.

Nu skulle vi komma på en stad.
Melodin heter "Wonderful Copenhagen"
så då får det bli Köpenhamn på L1.

Så sjöng Dinah Washington "Mad about the boy"
Han som har skrivit den låten heter Noel Coward
Noel in på V10.

En Tv serie handlade det om nu och denna serie
missade man inte men den var hemsk, det var
serien Rötter och boken heter likadant
Han som skrivit den heter Alex Haley
Rötter på L2.

En Povel Ramel klassiker "Tänk dej en strut karameller"
En på L5 och karameller på V1.

Laleh sjöng "Simon says"
Hennes artist namn in på L4 Laleh.

Nu frågan som jag inte riktigt förstod
Låten var "Det spritter i bena" och Roland Cedermark
spelade för oss. Någonting med
Alexander Ragtime band ???
Alexander passar på V9.

Nu en lättare låt "En tuff brud i lyx förpackning"
Den sjöng Lillbabs 1961 och man ska komma
på vilket intryck flickan inger i visan och det är lyx
lyx in på V7.

En dubbel fråga En film klassiker.
Agent 007 i "Dr No" och låten vi hörde var
"Under the mango tree"
Dr på V13. och No på L15.

tt svenskt TV programm som tydligen Sven Melander
hade namngett och sändes -93 till-96
och det var "Det kommer mera"
mera på L3.

Sista frågan för dagen.
Vad heter melodin?
Don Patterson spelade "Under the boardwalk"
Under på L8.

Så skulle det vara löst för denna gången
Jag avslutar med denna låten
Lili och Sussi och deras "Show me heaven"
Ni får ha en härlig lördag.
Här ös regnar det för fullt. Inget roligt väder alltså.
Vi hörs
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0