Melodikrysset nr.41 2009

Veckorna försvinner kvickt, så var det lördag igen.
Ett nytt kryss som ska lösas.
Här kommer mitt förslag på en lösning.
.
Första uppgiften för denna lördag var
en svensk grupp som sjöng för oss.
Det var gruppen Style och låten var den kända
låten "Dover-Calais
Hennes namn Gigi Hamilton
förnamnet på henne in på V10 Gigi.
.
så var vi igång
En känd signatur från en känd TV serie
från Australien 1983.
Det var Törnfåglarna
Så skriv Törnfåglarna på L1.
.
Nu så fick vi höra en svensk kult klassiker
"Kom ner från taket"
En känd allsångsledare sjöng och det var Egon Kjerrman
Hans förnamn Egon på L8.
.
Nu så var det "Teddybjörnen Fredriksson" av Lasse Berghagen
som spelades Teddybjörnen in på V1.
.
En Estradör av nu tid fick vi höra sjunga
"Klar till drabbning" denna man heter Mattias Enn
Hans efternamn Enn på V6.
.
Mer svenskt. Amorosa spelade "En kärleksnatt vid Öresund"
Ett stort geografiskt område borde bli Öresund
så jag skrev Öresund på L4.
.
Nu en härlig låt med Sten & Stanley och låten heter
"I wahsed my hands in muddy water"
Sten sjöng så Sten in på V9.
.
Så var vi redan i halvlek
.
Nästa avdelning började med "Brevet från Lillan"
En Evert Taube låt.
1:a ordet i titeln ska in på L3 Brevet.
.
Nu en musikal pjäs.
"Folk och rövare i Kamomillastad"
De tre rövarna Kasper, Jesper och Jonatan
sjöng sin "Letarvisa"
Rövare in på V5.
.
Edmund Ross spelade "Som en duva"
och djuret som efterfrågades får då bli Duva
Duva på L2.
.
En ny låt från i år "Hope and glory"
Han som sjöng var Måns Selmerlöv.
Hans förnamn Måns in på V13.
.
Nu fick vi höra "Drömmen om Elin"
Det lilla ordet om passar på L12.
.
Nu en religiös låt och här är jag osäker
Frälsnings armen spelade.
Jag har två förslag
"Oh hur saligt att få vandra"  eller
"Låt mig få höra om Jesus"
Båda har ordet få
så jag skrev få på V7.
.
Sista uppgiften för denna lördag var
Svensson´s treo med Monica Bring
och låten de spelade hette "Det är vår sista dans"
Jag förknippar denna låt med Helen Sjöholm.
Denna låt handlar om en dans
dans in på V11.

Jag avslutar med denna svenska kult klassiker med Egon Kjerrman
"Kom ner från taket"
Ha en fortsatt härlig lördag
Vi hörs
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Ia

thihi Du har samma klipp som jag hade i lördags :P

2009-10-12 @ 18:06:44
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0