Melodikrysset nr.42 . 2010

Denna lördag är inte så fin. Mulet och + 8 grader.
men vi får väl lösa krysset ändå.
Då sätter vi väl igång.
.
LODRÄTT
L1. STAFFAN (Staffan Percy)
L2. TOP-GUN (En känd film)
L3. ENRIQUE (Enrique Iglesias)
L4. LOA (Loa Falkman)
L5. NÅGONTING (Någonting att äta, någonting att dricka)
L10. ETTA (This is my life)med Anna Bergendahl
L13. ATEN (Kan det vara rosor från Aten?)
.
VÅGRÄTT
V1. SETTERLIND (Bo Setterlind)
V6. ALPERNA (Där jojkar man mycket)
V7. OZ (Trollkaren från OZ) "Somevere over the rainbow"
V8. FRU (Viktoria blir fru till Daniel)
V9. QUEEN (Dancing Queen)
V11. NU ("Nu grönskar det" en psalm av Bach)
V12. WESTLING (Daniel Westling)
V14. ÖSTEN (Östen Warnebring)
.
Rutan ser ut så här när alla orden är på plats.
.
och denna lördag väljer jag denna låt.
TOP-GUN "Take my breeth away"
Nu ska jag göra lite nytta så att våra gäster får en god middag.
Det blir ett nytt kryss nästa lördag.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej och tack för hjälpen.Alperna,Westling,Östen o.Top Gun,resten fixade jag själv.



Förra veckan var det hur lätt som helst.Allt i min smak.

Ha en bra vecka, så ses vi igen till Söndagen

2010-10-24 @ 11:21:00
URL: http://parart222.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0